Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » لندینگ پیج چیست و تکنیک های طراحی لندینگ بهینه و کاربرپسند

لندینگ پیج چیست و تکنیک های طراحی لندینگ بهینه و کاربرپسند

حتما بارها تجربه کرده اید که پس از سرچ یک کلمه در گوگل و انتخاب یک لینک، با صفحه نا مناسب و گیج کننده مواجهه شده اید. پس از مواجهه شدن با این صفحات از آن ها خارج شده و مجبور به جستجوی مجدد خواهید شد. ما در شرکت طراحی سایت اصفهان قصد داریم تا اصول طراحی لندینگ پیج، تکنیک های داشتن یک صفحه فرود موفق و چگونگی تبدیل بازدیدکننده به مشتری را در اختیار شما قرار بدهیم.

اصول طراحی لندینگ پیج

لندینگ پیج (Landing page) یا صفحه فرود چیست؟

در دیجیتال مارکتینگ، لندینگ پیج در واقع دروازه ورود مخاطب به سایت شماست. این صفحات فرود با هدف بازاریابی و جذب مخاطب در فضای مجازی ساخته می شوند. که بازدیدکنندگان از این طریق وارد سایت می شوند. این امر سبب می شود تا خدمات و محصولات شما به فروش برسد.پس اصول طراحی لندینگ پیج از اصول مهم در تجارت الکترونیک شما میباشد . در واقع یکی از ارکان مهم در سئو سایت ، طراحی یک لندینگ پیج جذاب میباشد .

قبل از طراحی لندینگ پیج، باید هدف خود را از ایجاد آن مشخص کنید. پس از نیازسنجی سایت و بررسی اهداف خود از ایجاد این صفحه فرود می توانید. به کمک استراتژی های مختلف دیجیتال مارکتینگ آن را پیاده سازی کنید. صفحات فرود اصولا با هدف  cta (Call to Action) که به معنای “دعوت به اقدام” است، ساخته می شوند. این اقدام می تواند شامل کلیک روی دکمه های تماس، تکمیل فرم تماس و … باشد. عصر آسیا با بهره گیری از نیروهای با تجربه و متخصص و با استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مختلف در زمینه طراحی سایت و سئو این سال ها توانسته است. راه رسیدن به موفقیت را برای کسب و کار شما هموار کند.

معرفی و بررسی اصول طراحی لندینگ پیج

Landing page  از دید کارشناسان انواع مختلفی دارد. اما در ادامه قصد داریم تا چند مورد از لندینگ های پرکاربرد را به شما معرفی کنیم. از انواع لندینگ پیج می توانیم به «Click Through» و«Lead Generation»  اشاره کنیم.

کلیک از طریق صفحات فرود یا «Click Through»

این نوع از صفحه فرود بیشتر برای سایت هایی که فروش محصولات دارند یا به عبارتی فروشگاهی هستند مناسب است. در این صفحات هدف ما انتقال اطلاعات کافی و مناسب به مخاطب در جهت خرید یک محصول یا خدمت است. این صفحات در نرخ تبدیل یا CTR سایت شما تاثیر مستقیم دارد.

هنگامی که بازدید کننده روی یک بنر تبلیغاتی کلیک می کند و در همان لحظه وارد صفحه خرید می شود. فورا آن صفحه را ترک می کند. اما اگر صفحه فرود شما به عنوان یکstep page  در این میان قرار بگیرد. بازدیدکننده بعد از ورود به آن اطلاعات مورد نظر خود در رابطه با محصول را بدست می آورد. حالا اگر صفحه شما آنچه که مورد نظر بازدیدکننده است به او رسانده باشد، بازدید کننده شما به مشتری تبدیل خواهد شد. او به راحتی پس از مطالعه صفحه شما در رابطه با خرید محصول یا خدمات شما تصمیم خواهد گرفت. لازم به ذکر است نظرات سایر کاربران سایت، تصویر یا توضیحات محصول شما در تصمیم مشتری نقش بسزایی دارد. باید بدانید که تک تک المان های صفحه در تصمیم نهایی مشتری نقش دارد.

جمع آوری اطلاعات در صفحه فرود(Lead Generation)

بر خلاف روش قبل این روش مناسب سایت های خدماتی و شرکتی است. در Lead Generation هدف ما جمع آوری اطلاعات از مشتری توسط فرم کوتاه است. اما باید توجه داشته باشید که اگر از فرم های طولانی استفاده کنید ممکن است با نتیجه عکس رو به رو شوید. پس در این فرم ها بهتر است اطلاعات اصلی مخاطب که در آینده برای شما کاربردی است مثل نام و شماره تلفن از او خواسته شود. پر کردن این فرم توسط مشتری به شما کمک می کند تا در آینده جهت بازاریابی خدمات و … از آن استفاده کنید.

انواع لندینگ پیج

اصول طراحی لندینگ پیج بهینه و کاربرپسند

با توجه به صحبت های بالا حتما متوجه شده اید که لندینگ پیج چقدر در برند سازی و افزایش فروش شما نقش دارد. به همین دلیل در ادامه به بررسی عواملی که صفحه فرود شما را به یک صفحه پر بازدید تبدیل می کند می پردازیم.

عنوان لندینگ: یکی از مواردی که در دید مشتری تاثیر بسیار زیادی دارد عنوان لندینگ است. اگر عنوان صفحه فرود شما به گونه ای باشد که کاربران ترغیب به کلیک روی آن شوند و بتوانید نظر آن ها را به خود جلب کنید. نیمی از مسیر داشتن یک لندینگ موفق را گذرانده اید.

طراحی ساده و مخاطب پسند: بر خلاف تصور شما صفحه فرودی که شلوغ و پیچیده باشد اصلا برای ورود کاربر مناسب نیست. این صفحه باید در عین سادگی دقیقا همان چیزی که در نظر دارید را به کاربر برساند. در کنار آن مثلا اگر به دنبال دریافت شماره تماس از بازدید کننده هستید داشتن یک فرم دریافت شماره تماس برای آن صفحه کافی است.

توجه:شیوه نگارش و میزان استفاده از تصویر و متن نیز در لندینگ شما اثرگذار است.

استفاده از cta در محتوا: همانطور که در بالا گفته شد یکی از مهم ترین بحث ها در طراحی صفحه لندینگ cta می باشد. اگر صفحه فرود شما به اندازه کافی دارای مطالب تاثیرگذار روی مخاطب باشد. تشویق به انجام  مناسب همان چیزی است که محصول یا خدمت شما را به فروش می رساند.

این موارد تنها گوشه ای از فاکتور های ساخت یک لندینگ بهینه و کاربر پسند هستند. بهتر است هر لندینگ با توجه به برند و کسب و کار شما پس از نیازسنجی، طراحی خاص و متفاوت خودش را داشته باشد. انتخاب یک شرکت با سابقه کاری و متخصص در هموار کردن این مسیر به شما کمک شایانی خواهد کرد. عصر آسیا با سال ها تجربه در زمینه طراحی و سئو سایت با کمک کادر مجرب و با تجربه خود در یک پکیج تمام آنچه مورد نیاز سایت شماست را در اختیارتان قرار خواهد داد.

اگر همچنان به سوالی که در ذهن شماست در این مقاله پاسخ داده نشد در همین صفحه پرسش خود را مطرح کنید.

150 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!