Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » تاریخچه یوتیوب

تاریخچه یوتیوب

دسته بندی:
برچسبها:

برای هر کاربر اینترنت به دفعات پیش آمده است که نیاز به بارگذاری یک ویدئو داشته باشد و یا علاقمند به تماشای جدیدترین و پربازدیدترین کلیپ ویدئوهای روز جهان باشد. سایت یوتیوب یک وب سایت قدرتمند و پرطرف دار جهت بارگذاری و تماشای ویدئو می باشد، به طوری که رتبه ی دومین وب سایت پرطرف دار دنیا بعد از گوگل را به خود اختصاص داده است. این وب سایت قدرتمند از اکثر فرمت های ویدئویی رایج و انواع کیفیت های SQ، HQ (کیفیت بالا)، HD (کیفیت بسیار بالا) پشتیبانی می کند. تصاویر سه بعدی و ویدئوهای سه بعدی نیز قابل بارگذاری و نمایش در یوتیوب هستند.

کاربران با عضویت در این سایت می توانند به جز تماشای ویدئوهای دیگران، ویدئوهای خود را تا حداکثر ۱۵ دقیقه بارگذاری کنند. البته کاربران تایید شده یوتیوب قادر به بارگذاری ویدئوهایی تا ۱۲ ساعت هستند . همچنین یوتیوب مجهز به سیستم تشخیص حق کثیر است و از انتشار ویدئوهای تکراری و شخصی دیگران جلوگیری می کند. البته درصد خطایی نیز در این سیستم وجود دارد.

یوتیوب همچنین مجهز به سیستم موتور جست و جوی قوی می باشد و کاربر به راحتی می تواند، ویدئوی مورد نظر خود را با هر زبانی جست و جو نماید. به طور مثال شما به دنبال فیلم آموزشی طراحی سایت هستید. کافی است این عبارت را در یوتیوب جست و جو کرده و از فایلهای آموزشی بارگذاری شده آن استفاده نمایید.

جهت تماشای ویدئوهای این وب سایت نیاز به نصب نرم افزارAdobe Flash Player  بر روی سیستم کامپیوتر خود هستید، اما چنانچه از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید به طور مستقیم امکان نمایش ویدئو فراهم است. یوتیوب همچنین نسخه تلفن همراه خود را جهت نصب بر روی سیستم عامل های اندروید فراهم کرده است. پس از بارگذاری هر ویدئو در این سایت قطعه ایی کد HTML  تولید می شود که با کپی کردن آن در وب سایت های دیگر آ امکان نمایش ویدئو مربوطه را فراهم می آورد. البته این امر در صورتی میسر است که مالک ویدئو قابلیت کد جاسازی ویدئوی خود را غیر فعال نکرده باشد.

به جر کاربران عادی که شمار زیادی از ویدئوهای یوتیوب را بارگذاری می کنند، شرکت هایی نظیر سی بی اس، BBC، هیولو، ویوو و خود یوتیوب ، اقدام به بارگذاری ویدئو می نمایند. در سال ۲۰۱۱ یک ویدئو به نام چارلی انگشت منو گاز گرفت توسط یوتیوب بارگذاری شد که بیش از ۳۷۵ بار بازدید داشته است.

۱۰ مورد از پربازدیدترین ویدئوهای تاریخ یوتیوب عبارتند از :

  • گانگنام استایل : موزیک ویدئو پارک جه سانگ خواننده رپ کره ای با بیش از ۲ میلیارد بار بازدید (در کتاب رکوردهای جهانی گینس هم ثبت شده است)
  • عزیزم : موزیک ویدئو جاستین بیبر کانادایی با بیش از یک میلیارد بار بازدید
  • چارلی دوباره انگشت منو گاز گرفت : پربازیدترین ویدئوی غیر موزیک ویدئویی تاریخ سایت یوتیوب (در کتاب رکوردهای جهانی گینس هم ثبت شده است)
  • روی صحنه : موزیک ویدئوی مشهور جنیفر لوپز آمریکایی
  • سرور جشن : موزیک ویدئوی گروه آمریکایی ال ام اف ای او
  • واکاواکا (این بار نوبت آفریقا است) : موزیک ویدئوی شکیرا خواننده مشهور کلمبیایی
  • عاسق دروغ گفتن هایت هستم : موزیک ویدئوی مشترک امینم و ریانا بریتانیایی
  • جنتلمن : موزیک ویدئو پی اس وای کره ای
  • توپ مخرب : موزیک ویدئوی مایلی سایروس آمریکایی
  • غرش : موزیک ویدئوی کیتی پری

این وب سای قدرتمند، اولین بار توسط چاد هرلی و استیو چن و جاوید کریم در سال ۲۰۰۵ در کالیفرنیا تاسیس شد و سپس در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت ال ال سی پایه گذاری و بعد از آن توسط گوگل با قیمت ۶۵/۱ میلیارد دلار آمریکا خریداری شد و به یکی از شاخه های اصلی گوگل تبدیل شد. در حال حاضر سالار کمانگر یکی از ایرانیان مقیم آمریکا مدیر کل یوتیوب است.

ایالات متحده آمریکا، هند، ژاپن، برزیل، آلمان، روسیه و بریانیا به ترتیب پربازدیدترین کشورهای یوتیوب هستند. در کشورهایی نظیر چین، مراکش، برزیل و امارات متحده عربی یوتیوب مسدود یا فیلتر است. ذر ایران نیز در سال ۲۰۰۵  به شکل دوره ایی فیلتر می شد اما پس از اعتراضات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به طور دائمی فیلتر شد.

دانستیهای جالب از یوتیوب:

  • روزانه حدود ۱۰۰ میلیون فیلم در یوتیوب بازدید می شود و ۶۵۰۰۰ ویدئو در آن بارگذاری می شود.
  • در هر ۶۰ ثانیه، ۱۳ ساعت فیلم در یویتیوب بارگذاری می شود و تخمین زده می شود تعداد ویدئوهای آن ۱۰۰ میلیلون عدد باشد.
  • پیرترین کارب یوتیوب یک مرد ۷۹ ساله انگلیسی است که خاطرات جنگ جهانی دوم خود را ضبط و منتشر می کند.
  • کل زمانی که مردم در یوتیوب به تماشای فیلم اختصاص داده اند برابر ۹۳۰۵ سال خواهد بود.
  • درآمد یوتیوب روزانه حدود یک میلیون دلار می باشد.
  • قدیمی ترین ویدئو یوتیوب مربوط به سال ۱۸۹۴ فیلم ضبط شده از یک گربه است.
  • منفورترین ویدئو یوتیوب موزیک ویدئویBaby جاستین بیبر با ۴ میلیون و چهاصد هزار دیسلایک است.
595 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
پیشنهاد میشه از مطالب زیر دیدن کنید
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!