Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » تعیین نوع سند و نسخه html در طراحی سایت html

تعیین نوع سند و نسخه html در طراحی سایت html

با گذشت زمان زبانهای برنامه نویسی و کد نویسی دچار تغییرات و پیشرفت می شوند و نسخه های متعددی برای آنها عرضه می شود، HTML  نیز به عنوان پایه ثابت صفحات وب مانند سایر زبانها از این رویه پیروی می کند مهم ترین بخش در طراحی سایت و صفحات وب تعیین نسخه html بکار برده شده در صفحه وب می باشد برای این منظور از تگ doctype که مخفف عبارت Document Type یا نوع پرونده و سند می باشد قبل از تگ شروع html استفاده می کنیم. همینطور که می دانید html 5 در حال حاضر به عنوان استاندارد موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل در سئو و بهینه سازی سایت می باشد اگر کدنویسی سایت مان html 5 باشد اما نوع سند و نسخه html 5 را اشتباه تعیین کرده باشیم شاهد خطاهای بسیار زیادی در w3 خواهیم بود و قالب سایت نیز ولید نخواهد شد جهت تعیین نوع سند و نسخه html در طراحی سایت با روناک وب همراه باشید.

تعیین نوع سند و نسخه html در طراحی سایت html

تعیین نسخه html صفحه وب با استفاده از تگ doctype

تگ doctype قبل از تگ شروع html در صفحه به کار برده می شود در html 5 از کد زیر استفاده می شود.

<!DOCTYPE html>

در نسخه های قدیمی ۴ html نوع سند از چندین تگ تشکیل شده بود به عنوان مثال اگر در صفحه از تگ iframe یا تصویر فلش استفاده می شد باید در تگ doctype مشخص می شد که صفحه وب حاوی iframe یا تصویر flash می باشد چون نسخه ۴٫۰۱ html پیرو قوانین DTD بود که خود ان نیز طبق SGML پایه گذاری شده بود اما html 5 بر پایه SGML نیست و از قوانین DTD پیروی نمی کند (متوجه نشدید ! اشکال نداره خودمم چیزی نفهمیدم :D).

در زیر چند نمونه از doctype های نسخه های قدیمی html تنها به جهت آشنایی آورده شده، چون قرار است در روناک وب کد نویسی استاندارد و بهینه را یاد بگیریم پس ما از نسخه html 5 استفاده می کنیم در نتیجه نیازی به یادگیری کدهای زیر نیست.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> 
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> 
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd"> 
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-frameset.dtd"> 
1,584 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!