Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » رفع خطای 500 در وردپرس

رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس

دسته بندی:
برچسبها:

خطا سرور داخلی در وردپرس چیست؟

خطای سرور داخلی مختص به WordPress  نیست. این خطا می تواند برای هر طراحی سایت  دیگری  که در وب سرور اجرا می شود اتفاق بیافتد. با توجه به ماهیت کلی این خطا، هیچ چیزی در مورد علت خطا به توسعه دهنده وبسایت ارائه نمی دهد. دقیقا رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس ، شبیه به این است که از پزشک خود بپرسید که چگونه درد را بدون اینکه به وی بگویید کدام قسمت بدنتان درد میکند درمان کند.

خطای سرور داخلی در وردپرس اغلب به دلیل کارکرد نادرست plugin یا theme است. دیگر علل احتمالی خطای سرور داخلی در وردپرس عبارتند از: فایل htaccess خراب شده و محدودیت حافظه پی اچ پی.گاهی اوقات نیز این خطا هنگام دسترسی به پنل مدیریت اتفاق می افتد با اینکه خود سایت بدرستی کار میکند.

به این ترتیب، اجازه دهید نگاهی به نحوه برطرف کردن عیب یابی خطای سرور داخلی در WordPress بیاندازیم.

رفع خطای 500 در وردپرس

رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس با چک کردن فایل HTaccess:

شما می توانید این کار را با تغییر نام فایل اصلی .htaccess به چیزی مانند .htaccess_old انجام دهید. برای تغییر نام فایل .htaccess، باید با استفاده از برنامه FTP یا برنامه مدیریت فایل در داشبورد cPanel حساب کاربری میزبانی خود، به سایت خود وارد شوید.

پس از اتصال، فایل .htaccess در همان دایرکتوری قرار خواهد گرفت که در آن پوشه هایی مانند wp-content، wp-admin و wp-includes را مشاهده می کنید.حالا نام فایل را عوض کنید و مجددا از سایت خود بازدید کنید اگر اشکال سایت برطرف شده بود که چه عالی شما علت ارور را پیدا کرده اید حالا کافی است به مدیریت پنل ورد پرس رفته در بخش تنظیمات آن بخش پیوندهای یکتا بدون تغییر هیچ یک از گزینه ها تنها دکمه ذخیره را فشار دهید در این حالت یک فایل htaccess جدید ساخته خواهد شد که تمامی قوانین جدید در آن خواهد بود .

اما اگر ایراد مربوط به فایل htaccess نبود

رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس با افزایش محدودیت حافظه پی اچ پی:

اگر خطای سرور داخلی را فقط زمانی می بینید که سعی می کنید به مدیریت پنل  خود وارد شوید یا  یک تصویر در wp-admin آپلود کنید، باید با انجام این مراحل، میزان حافظه را افزایش دهید:

یک فایل متنی خالی به نام php.ini ایجاد کنید
این کد را در آن قرار دهید: memory=64MB
فایل را ذخیره کنید
با استفاده از FTP آن را در پوشه / wp-admin / folder بارگذاری کنید
چندین کاربر گفته اند که انجام این کار  مشکل را برطرف کرده است

اگر افزایش میزان حافظه مشکل را برای شما برطرف کند، این مشکل فقط به طور موقت حل شده است. شما هنوز هم باید علت را پیدا کنید که چه چیز محدودیت حافظ شما را رد کرده است؟این می تواند به دلیل وجود یک کد درون یکی از پلاگین ها و یا حتی یک فانکشن درون قالب باشد. ما به شدت توصیه می کنیم که از شرکت میزبانی  وردپرس خود بخواهید به سیاهه های سرور نگاه کند تا شما بتوانید علت دقیق را پیدا کنید.

اگر افزایش محدودیت حافظه پی اچ پی مسئله را برای شما حل نکرد:

رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس با غیر فعال کردن پلاگین ها :

اگر هیچ یک از راه حل های فوق برای شما کار نکند، این خطا به احتمال زیاد توسط یک پلاگین خاص ایجاد می شود. همچنین ممکن است که ترکیبی از پلاگین هایی باشد که با یکدیگر بدرستی کار نمیکنند .

پس یا آخرین پلاگینی که  نصب کرده اید را غیر فعال کنید یا اینکه تمامی پلاگینها را.اگر غیرفعال کردن تمام پلاگین ها خطا را ثابت کرد، پس می دانید  یکی از پلاگین ها است که باعث خطا می شود.به سادگی به مدیریت بخش وردپرس بروید و بر روی ‘Plugins’ کلیک کنید. حالا شما باید یک پلاگین ها را مجددا فعال کنید تا زمانی که یکی از آن ها باعث مشکل شود. سپس از این پلاگین خلاص شوید  و  به نویسنده پلاگین گزارش خطا بفرستید.

بارگزاری مجدد فایل های هسته:

اگر گزینه plugin خطای سرور داخلی را حل نکرد، پس از آن باید پوشه های wp-admin و wp-include  را مجددا  آپلود کنید.اینکار هیچ اطلاعاتی را از سایت شما حذف نخواهد کرد، اما ممکن است مشکل را در صورت خراب شدن هر پرونده حل کند.ابتدا شما باید از وب سایت WordPress.org بازدید کنید و روی دکمه دانلود کلیک کنید.سپس فایل های wp-admin و wp-include را در دایرکتوری هاست خود آپلود کنید بصورت خودکار تمامی اطلاعات این دو پوشه آپدیت می شوند .حالا دوباره به سایتتان سر بزنید .

اگر تمامی راه های بالا را رفتید و باز موفق به رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس نشدید باید از پشتیبان هاستتان بخواهید تا علت را بررسی کند.امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشه موفق باشید.

 

719 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!