Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » معیارهای طراحی سایت حرفه ای چیست

معیارهای طراحی سایت حرفه ای چیست

دسته بندی:
برچسبها:

طراحی سایت حرفه ای یکی از خدمات سایت خوب است. طبیعتا خیلی از افراد و شرکت ها مدعی طراحی سایت حرفه ای هستند اما واقعا یک سایت حرفه ای چه معیارهایی باید داشته باشد؟

 

معیارهای طراحی سایت حرفه ای چیست؟

هرچند که ظاهر یک وب سایت جزء مهم ترین معیار هاست و در نظر اول خیلی جلب توجه می کند اما آیا تنها با نگاه کردن به ظاهر یک وب سایت می توان گفت طراحی سایت حرفه ای است؟

قطعا خیر! یک سایت حرفه ای باید موارد مهم دیگری را هم رعایت کند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم:

  1. سرعت بالا و کد نویسی بهینه شده

سرعت بالای کد نویسی

بازدیدکننده سایت شما برای اینکه محتویات آن را مشاهده کند نهایتا ۷ ثانیه صبر می کند و در صورتی که سایت شما در این مدت به طور کامل نمایش داده نشود احتمال اینکه او صفحه را ببندد و به سایت دیگری مراجعه کند زیاد است. نحوه کد نویسی سایت ها در سرعت و میزان سئو شدن آنها (نمایش در رتبه های اول گوگل) تأثیر زیادی دارد و سایت هایی که خطاهای مختلفی در کد آنها وجود داشته باشد هم دیرتر نمایش داده می شوند و هم به سختی توسط گوگل به رتبه های اول منتقل می شوند. سایت خوب در تمامی پروژه های خود از کد نویسی بهینه شده استفاده می کند. تصویری که مشاهده می کنید مربوط به آنالیز کد نویسی و سرعت نمایش سایت خوب است.

  1. طراحی واکنش گرا

طراحی واکنش گرا

طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو (Responsive) به معنی طراحی سایت مخصوص موبایل است. وب سایتی که مخصوص موبایل هم طراحی شده باشد ، نمایش آن در صفحه های بزرگ مثل مانیتور و در صفحه های کوچک تر مثل موبایل و تبلت تفاوت دارد و در اصطلاح به هر صفحه نمایشی متناسب با ابعاد آن واکنش نشان می دهد. اما وب سایتی که به این صورت طراحی نشده باشد هیچ تفاوتی بین نمایش آن در صفحه های بزرگ تر و کوچک تر وجود ندارد و بازدیدکننده مجبور است برای دیدن عناصر سایت ، آن را به سمت چپ و راست به حرکت در آورد. کافیست همین الان ابعاد مرورگر خود را کوچک کنید و یا سایت خوب را در موبایل خود مشاهده کنید تا بهتر متوجه مفهوم واکنش گرا بودن یک سایت شوید.

 

 

 

 

 

  1. انتخاب اصولی رنگ ها

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ های یک سایت تنها به سلیقه وابسته نیست و اصول مهم دیگری هم باید هنگام انتخاب رنگ ها رعایت شوند. اینکه رنگ اصلی سایت چه رنگی باشد و همنشینی این رنگ در کنار کدام رنگ ها ترکیب زیبایی می شود از معیارهای اصلی انتخاب رنگ هستند. متأسفانه در بسیاری از سایت ها مشاهده می شود که این اصول رعایت نشده و فقط به صورت سلیقه ای رنگ ها انتخاب شده اند. سایت خوب اما رنگ های خود را بر اساس اصول روانشناسی رنگ ها انتخاب می کند تا سایت کارفرمایان بیشترین تأثیر را روی بازدیدکنندگان آنها بگذارد.

  1. امنیت بالا

امنیت بالا

یکی از مهم ترین معیارهای یک سایت حرفه ای امنیت بالای آن است ، به طوری که نفوذ کردن به آن کار هر کسی نباشد. البته باید توجه داشت تا به حال به سایت هایی مثل گوگل و یاهو هم بارها نفوذ شده و نمی توان گفت نفوذ به یک سایت کاملا امری غیر ممکن است اما به هر حال سایت خوب تلاش می کند بر اساس جدیدترین روش ها ، امنیت پروژه های خود را تا حد ممکن بالا برده و نفوذ به آنها را به سخت ترین حالت ممکن برساند.

  1. چیدمان حرفه ای صفحه های سایت

درست متوجه شدید. حتی چیدمان صفحه های یک وب سایت حرفه ای هم باید به صورت علمی و با رعایت اصول روز دنیا باشد. این که هر جزئی از صفحه کجای آن قرار بگیرد مهم است. اینکه متن ها کجا باشند و تصویر ها کجا ، اینکه مهم ترین پیام سایت کجا باشد و اطلاعات تماس کجا قرار بگیرند همگی اصول دارند. متأسفانه این مورد هم از مواردی است که در بسیاری از سایت ها مشاهده نمی شود اما خوشبختانه سایت خوب اصول چیدمان اجزاء صفحات سایت را به خوبی رعایت می کند.

  1. استفاده از بهترین سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا در واقع نرم افزاری است که وبسایت شما به وسیله آن راه اندازی می شود. بسیار مهم است که این سیستم از استاندارهای جهانی برخوردار باشد و در عین حال مدیریت آسانی داشته باشد تا شما بتوانید به راحتی وبسایتتان را مدیریت کنید. وبسایت هایی که سایت خوب برای شما طراحی می کند همگی با وردپرس راه اندازی می شوند که بهترین سیستم مدیریت محتوا در جهان محسوب می شود. وردپرس نه تنها امکانات زیادی به شما می دهد بلکه کدنویسی بهینه آن باعث می شود وبسایتتان به راحتی سئو شده و در صفحات اول گوگل نمایش داده شود. همچنین تعداد زیادی افزونه برای آن وجود دارد که هر کدام می توانند یک قابلیت جدید به سایت شما اضافه کنند.

905 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!