Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » استانداردهایی که در طراحی قالب وردپرس باید رعایت کنیم

استانداردهایی که در طراحی قالب وردپرس باید رعایت کنیم

وردپرس به عنوان یکی از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوای سایت به صورت کاملا بهینه و دارای سئو بالا طراحی شده است همچنین با وجود امکان طراحی قالب وردپرس جهت شخصی سازی رابط کاربری سایت می توان ظاهر دلخواه را با طراحی پوسته وردپرس برای سایت فراهم کرد اما اگر در هنگام طراحی قالب برخی استانداردها در طراحی رابط کاربری گرفته تا کدنویسی و سئو یا بهینه سازی قالب رعایت نشود می تواند تاثیر منفی در بهینه بودن وردپرس داشته باشد و با وجود تلاش فراوان و انتشار مطالب با کیفیت بازهم توفیقی در بین موتورهای جستجو و گوگل نداشته باشیم و نسبت به تلاشمان ورودی موتورهای جستجو کمتر از حد انتظار باشد. در این مطلب قصد داریم برخی از استانداردهایی را که در طراحی قالب وردپرس باید رعایت شود تا بتوانیم سایتی کاملا بهینه داشته باشیم را معرفی نماییم .

طراحی قالب وردپرس

 رعایت heo در طراحی قالب وردپرس

heo مخفف سه کلمه Human Experience Optimization به معنی بهینه سازی تجربه و رابط کاربری است، یعنی قالب وردپرس مان را طوری طراحی کنیم تا بازدیدکنندگان بدون مشکل بتوانند مطالب را مطالعه کنند همینطور که می دانید شیوه نمایش و نگارش زبان فارسی از راست به چپ و شبیه به F برعکس است یعنی اگر حالت دنبال کردن چشم در صفحه فارسی را بررسی نماییم شبیه به حرف F برعکس است به همین دلیل باید برخی نکات heo را جهت نمایش مطالب و بخش های قالب سایت در طراحی آن رعایت کنیم به عنوان مثال بخشهایی که از اهمیت بیشتری برخوردارند را در سمت راست سایت نمایش دهیم، رنگبندی متن و زمینه طوری باشد که چشم کاربر خسته نشود، از فونت و تایپوگرافی مناسب استفاده نماییم، از رنگهای روشن جهت زمینه مطالب استفاده نکنیم و سایر نکات که هر گرافیست وبی باید به آنها تسلط داشته باشد .

کدنویسی استاندارد

بعد از heo نوبت به کدنویسی و تبدیل رابط کاربری ( psd قالب وردپرس ) به کدهای html و css است در این مرحله کدنویس باید نکاتی از قبیل استفاده از کدنویسی استاندارد html5، رعایت اصول کدنویسی جهت معتبر بودن یا در اصطلاح ولید بودن قالب در کنسرسیوم جهانی وب w3c، رعایت نسبت text/html به این معنی که بی جهت از کدهای html استفاده نشود تا بعد از تبدیل قالب html5 به وردپرس و راه اندازی آن نسبت متن به کد سایت در حد قابل قبولی باشد ، استفاده از تکنیکهای css مربوط به کاهش حجم تصاویر و فایلهای قالب جهت افزایش سرعت بارگذاری سایت و … که باید رعایت شوند، این مرحله یکی از مهمترین مراحل طراحی قالب وردپرس است چراکه اگر کدنویس کارش را به درستی انجام ندهد در نهایت پوسته وردپرس استاندارد نخواهد بود.

سئو و بهینه سازی قالب وردپرس

همینطور که احتمالا میدانید سئو یا بهینه سازی سایت خود به دو مرحله کلی سئو درون سایت و بیرون سایت تقسیم می شود منظور ما از نکاتی که ذکر می شود مربوط به سئو داخلی و قالب وردپرس می باشد، در این مرحله نصب و تنظیم افزونه های سئو وردپرس و نقشه سایت در اولویت قرار دارند اگر افزونه سئو وردپرس را به درستی انتخاب و تنظیم نماییم متاتگ های مورد نیاز هر صفحه از سایت به صورت خودکار در برگه افزوده می شوند و خزنده های گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند سریعتر مطالب را ایندکس نمایند پس از تنظیم افزونه سئو وردپرس اکنون نوبت نوشتن مطالب با کیفیت با رعایت استاندارها می باشد این مورد مهم ترین بخش هر سایتی است باید طوری مطالب تان را بنویسید تا بهترین کیفیت ممکن را از نظر موتورهای جستجو داشته باشد تا در رتبه های بالای نتایج جستجو مطلب شما قرار بگیرد و به جستجو کننده پیشنهاد داده شود . اگر از افزونه سئو وردپرس yoast استفاده می کنید می توانید با مشاهده فیلم آموزشی تنظیم افزونه سئو وردپرس از روناک وب نکات مفید زیادی را بیاموزید.

اگر قصد طراحی قالب وردپرس استاندارد را دارید می توانید از طریق فرم ارسال سفارش با گروه روناک وب تماس بگیرید .

1,322 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!