Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » افزونه WPML String Translation

افزونه WPML String Translation

دسته بندی:
برچسبها:

با سلام خدمت همراهان همیشگی گروه طراحی سایت روناک وب با شما هستم با آموزش افزونه WPML String Translation

بهترین روش چند زبانه کردن سایت با افزونه  WPML String Translation

 

با پلاگین WPML String Translation می‌توان تمامی برگه ها و نوشه ها و رشته‌های موجود و قابل ترجمه را به صورت پویا مانند رشته‌های داخل افزونه‌ها، قالب‌ها و هسته وردپرس را ترجمه کرد. برای استفاده از این افزونه ابتدا باید افزونه WPML Multilingual CMS را نصب کنید. و تنظیمات مربوط به ان را انجام دهید.

پلاگین WPML می‌توان تمامی خط‌ها و رشته‌های موجود قابل ترجمه در سایت را به آسانی ترجمه کند. از ویژگی های این افزونه این است که با بیشتر پوسته های وردپرس سازگار است و به کمک WPML میتوان چندین زبان را برای وبسایت خود انتخاب کنید. این افزونه از ۶۰ زبان دنیا پشتیبانی می‌کند از ویژگی‌های مهم این افزونه امکان ترجمه هر رشته به چندین زبان متخلف می‌توان اشاره کرد. یکی از افزونه های پرکاربرد در زمینه چند زبانه کردن سایت افزونه WPML to Multilingual  Press است.

پس برای چند زبانه کردن سایت اول افزونه WPML to Multilingual Press(sitepress-multilingual-cms) و بعد افزونه WPML String Translation و اگر فروشگاه داشتید افزونه wp woocommerce multilingual را نیز نصب کنید. ما دراین مقاله دو زبانه کردن سایت های شرکتی که فروشگاه ندارند را به شما آموزش میدهیم.

مرحله اول : راه اندازی WPML Multilingual CMS

  • نصب و راه اندازی اولیه افزونه و توضیحات

 

مرحله اول : نام زبان فعلی سایت را نتخاب میکنیم.

افزونه WPML String Translation

مرحله دوم: در مرحله دوم باید زبان یا زبانهایی که قصد دارید سایت با آن زبان ترجمه شود را انتخاب کنید. این مرحله را میتوان بعد از نصب افزونه  ویرایش و بررسی کرد و تغیرات مورد نیاز را انجام داد.

افزونه WPML String Translation

مرحله سوم: تنظیم های مربوط به جایگاه قرارا گرفتن آیکون های زبانها میباشد. این تنظیمات را میتوان بعد از نصب و راه اندازی افزونه نیز انجام داد.

افزونه WPML String Translation

مرحله چهارم: در مرحله اخر که مرحله ثبت نام یا Registration است  site key را وارد کرده و دکمه finish را میزنیم ولی به دلیل قیمت بالای این افزونه و نبودن امکان خرید از سایت های خارجی قادر به خرید این افزونه نیستید. پس برای روی دکمه Remind me later کلیک کنید. و در آخر Finish را زده تا تنظیمات اولیه پلاگین WPML به اتمام برسد.

 

افزونه WPML String Translation

 

۲-تنظیمات Language

تنظیمات بخش Language افزونه WPML String Translation

برای ورود به تنظیمات عمومی باید از منو WPML و سپس  Language را انتخاب نمایید تا وارد محیط تنظیمات شوید این مرحله مربوط به تنظیمات مهم و عمومی wpml است. در این قسمت نحوه کار با افزونه چند زبانه کردن و ترجمه سایت وردپرس با WPML Multilingual CMS را یاد میگیرید.

۱- Site Languages: در این قسمت زبان دوم مورد نظر سایت را اضافه میکنید. و اگر زبان مورد نظر شما در لیست وجود نداشت میوانید از قسمت Edit Languages آن را اضافه کنید.

 

 

۲- Language URL format: در این قسمت گزینه اول را انتخاب میکنیم به این معنا است که شما به طور مثال در هاست خود دو دایرکتوری ایجاد کرده اید. البته نیازی به تغییر در هاست خود ندارید بلکه خود افزونه WPML  این تغییرات را ایجاد می کند و آدرسی شبیه به زیر را به وجود می آورد :

افزونه WPML String Translation

۳- Language switcher options:  نحوه نمایش و استایل زبانها در منو را مشخص میکند.

افزونه WPML String Translation

 

 

۴- Menu language switcher: در این قسمت نحوه نمایش و ایکون زبان ها را مشخص میکنیدکه به صورت پرچم باشد یا اسم زبان نوشته شده باشد.

افزونه WPML String Translation

۵- Widget language switcher : نحوه نمایش تعویض زبان را در ساید بار مشخص میکند.

افزونه WPML String Translation

 

۶- Footer language switcher: نحوه نمایش تعویض زبان را در فوتر مشخص میکند.

افزونه WPML String Translation

۷- Links to translation of posts: با انتخاب این گزینه میتوان در بالای هر پست مشخص کنید که آیا ترجمه این پست وجود دارد یا نه.

افزونه WPML String Translation

 

ترجمه سایت با افزونه WPML String Translation

 

هنگامی که افزونه نصب شد برای ترجمه هر قسمت (برگه ، نوشته) به قسمت پیشخوان به برگه ها (نوشته ها)وارد می شویم در اینجا سه تغییر مشاهده میشود که میتوان برای تغییر زبان از آن استفاده کرد.

افزونه WPML String Translation

 

ترجمه برگه و نوشته: در هر برگه صفحه و … که بودید به راحتی با انتخاب زبان مورد نظر به ویرایش آن زبان سوییچ می کنید.برای ترجمه برگه ها یا نوشته ها برای هر برگه که در زبان اول داریم یک برگه جدید اضافه میکنیم و معادل انگلیسی یا هر زبان دیگر را وارد میکنیم و نوع زبانی که باید به آن ترجمه شود را انتخاب میکنیم و انتشار میدهیم و لینک مورد نظر را در فهرست انگلیسی جایگزین میکنیم.

افزونه WPML String Translation

 

ترجمه فهرست: برای ترجمه فهرست سایت وارد قسمت نمایش فهرست ها میشویم و از گزینه  Synchronize menus between languages فهرست را اضافه میکنیم یا میتوانیم به صورت دستی منو را از  ابتدا درست کنیم.

افزونه WPML String Translation

ترجمه ابزارک ها: برای ترجمه ابزارک ها نیز وارد قسمت نمایش ابزارکها میشویم و هر قسمت را جداگانه ویرایش و ترجمه میکنیم و زبان مورد نظر را انتخاب میکنیم.

افزونه WPML String Translation

1,128 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!