Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » تاریخچه گوگل

تاریخچه گوگل

دسته بندی:
برچسبها:

گوگل یک شرکت سهامی عام می باشد که در زمینه های جستجوهای اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات فعالیت می کند. لری پیج وسرگئی برین دانشجویان دکترای دانشگاه استنفورد آمریکا که به آنها لقب مردان گوگل داده اند این شرکت را درسال ۱۹۹۸ ثبت کردند و درسال ۲۰۰۴ فروش اولیه سهام آن انجام شد. مردان گوگل به همراه اریک اشمیت یک قرارداد بیست ساله یعنی تا سال ۲۰۲۴ با هم گذاشته اند. واژه گوگل یک عدد بزرگ شامل یک عدد یک و یک صد صفرجلوی آن است یعنی گوگل قصد دارد سرویس اهداف، اطلاع رسانی واطلاعات خود را با این مقدار در جهان گسترش دهد. گوگل به طور تخمینی بیش از یک میلیون سرور در جهان دارد و روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جست و جو و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران را پردازش می کند.

گوگل

این موتور جست و جوی قدرتمند قادر است تا کلیه احتیاجان کاربران خود را فراهم آورد . هر کاربر اینترنت در بدو ورود خود به این فضای مجازی بزرگ، اولین کلماتی که به ذهنش می آید را در این وب سایت وارد کرده تا انبوهی از وب سایتهایی که خدمات مربوطه را ارئه می دهند، نمایش داده شوند. به طور مثال شما قصد دارید یک وب سایت شخصی برای شرکت و یا کسب و کار خود داشته باشید اولین کلمه ای که به ذهن شما می آید، طراحی سایت می باشد تا با شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند آشنا شوید . در این خصوص می توانید جست و جوی خود را دقیق تر کرده و جهت تعامل بیشتر با شرکت مربوطه نام شهر خود را نیز به کلمات مورد نظر اضافه کنید . مثلا طراحی سایت در اصفهان تا لیست برترین شرکتهای طراحی سایت در اصفهان را مشاهده کنید.

به جز کلمات ، تصاویر و ویدئو ها از دیگر زیر شاخه های اصلی جست و جو در گوگل هستند. و شما را به طیف وسیعی از تصاویر و ویدئوهای بارگذاری شده در اینترنت از سایت های مختلف دنیا مواجه می کند. پشتیبانی گوگل از تمامی زبانهای دنیا و حتی ترجمه کلمات و مطالب کاربران به زبان مورد نظر، یک قابلیت فوق العاده برای گوگل است.

محصولات دیگرگوگل شامل سرویس جی میل ،شبکه های اجتماعی گوگل، مرورگر وب گوگل کروم ،ویراشگرتصویر پیکاسا و پیام رسان فوری گوگل تاک می باشد. همچنین سازنده پرکاربرترین سیستم عامل موبایل جهان یعنی اندروید و سیستم عامل گوگل کروم نیز می باشد.

جی میل

گوگل مرتبه یک الکسا را به خود اختصاص داده و درصدر برترین و پربازدیدترین سایت دنیا قراردارد. این شرکت بزرگ کارخود را در گاراژ خانه سوزان وژکیکی در منلو پارک کالیفرنیا و با سرمایه ی اولیه ی ۱۰۰ هزار دلاری اندی بکتولشیم آغاز کرد.

شرکت گوگل سایتی به نام استراحت ابتکاری به وجود آورد که درآن مهندسان ۲۰ % از زمان کارخود را به پروژه هایی اختصاص می دهند که به آنها علاقمند هستند. خدمات گوگل مانند جی میل، گوگل نیوز وادسنس دراصل از همین ایده به وجود آمدند .

درحال حاضر اداره شرکت گوگل برعهده ی ساندارپیچای می باشد و سرگئی برین و لری پیج به صورت مشترک مالک وموسس شرکت آلفا (از زیرمجموعه های گوگل) را عهده دار هستند. هشت مدیر بلند مرتبه ایرانی تبار گوگل که دراین شرکت بزرگ فعالیت می کنند: امید کردستانی (نایب ریئس ارشد بخش فروش وعملکرد جهانی)، سالارکمانگر، ترانه رضوی ، رضا به افروز، مایک جزایری، شیرین اسکوئی وشمیم صمدی هستند.

هم اکنون ساختمان اصلی گوگل در مانتین ویو کالیفرنیا قرار دارد و با نام گوگل پلکس آمیخته دو واژه ی گوگل وکامپلکس (به معنای مجتمع پیچیده) شناخته می شود. اجتماع زیادی از ساختمان های گوگل درآنجا قرار دارد. سالن ورودی مزین به یک پیانو، تعدای سرورقدیمی و جستارهای تحقیقاتی یک پروِژه برروی دیوار است . مجسمه یک دایناسور که نماینگر شعار”شرور نباشید” در محوطه قرارگرفته است . جالب اینکه چمن زارهای اطراف گوگل پلکس توسط گله هایی از بز کوتاه می شوند.

سیستم عامل اندروید

گوگل تاکنون بیش از صد کمپانی بزرگ را خریداری کرده و ۹۵ درصد درآمد آن از طریق تبلیغات بدست می آید. ارزش فعلی هر سهام گوگل ۳۳۴ میلیارد دلار برآورد می شود.

 

 

573 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
پیشنهاد میشه از مطالب زیر دیدن کنید
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!