Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » معرفی 4 افزونه ویرایشگر متن در وردپرس به همراه قابلیت ویرایش ابزارک متن

معرفی ۴ افزونه ویرایشگر متن در وردپرس به همراه قابلیت ویرایش ابزارک متن

سلام خدمت تمامی کاربران عزیز روناک وب؛ از اینکه یک بار دیگر به سایت ما سر زدید و اپست های ما رو مطالعه میکنید ممنونم.

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که میخواهید قابلیت های مختلفی به ویرایشگر متن در وردپرس  اضافه کنید. و یا اینکه آن خروجی که در نرم افزار هایی مثل نرم افزار Word میگیرید را در ویرایشگر وردپرس نمیگیرید.

زیرا ویرایشگر متن وردپرس به تنهایی گزینه های معمول را دارد و امکانات زیادی در اختیار شما قرار نمی دهد.

مثلا شما می خواهید بخش هایی از متن را رنگی کنید یا اندازه ی فونت ها را تعیین کنید اما نمی شود. پس چاره چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی چند افزونه ویرایشگر متن وردپرس که بسیار محبوب شده اند  و قابل دانلود از سایت وردپرس می باشد، بپردازیم.

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس و ویرایشگر ابزارک متن در وردپرس

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس TinyMCE Advanced

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس و ویرایشگر ابزارک متن در وردپرس

افزونه ویرایشگر متن وردپرسلازم به ذکر است این افزونه بخشی از امکانات شامل جداول، بلوک، بالا نویسی و یا پایین نویسی، قرار دادن منبع، کد، پیوند داخلی و … را به شما می دهد که به راحتی می توانید کلیه این امکانات را به صورت کاملا حرفه ای در ویرایشگر وردپرس خود جای داشته باشید و در مطالب خود استفاده نمائید.

ابتدا افزونه را دانلود و سپس این افزونه کاربردی وردپرس را در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی می کنیم.

بعد از نصب و فعال سازی در قسمت تنظیمات گزیننه ای تحت عنوان TinyMCE Advanced اضافه می شود که با کلیک بر روی آن وارد بخش تنظیمات این افزونه می شویم.

کافیست بخش اول تنظیمات را انجام بدهید و ما بقی قسمت ها را بگذاریم به صورت پیش فرض بماند. از قسمت بالای بخش تنظیمات مواردی را که در ذهن داریم به صورت درگ و دراپ انتقال می دهیم.

بعد از انتخاب پارامتر های دلخواه روی دکمه Save Change کلیک می کنیم.

استفاده از این افزونه برای کلیه دوستان و همکاران وردپرسی بنا به تجربه شخصی لازم و حیاتی می باشد.

از امکانات این افزونه :

– وارد کردن کلاس های css از طریق کلاس های تعریف شده توسط شما
– پشتیبانی از ساخت و ویرایش جداول
– ویرایش inline سی اس اس ها
– گزینه های متنوع برای مدیریت تصاویر داخل پست
– جستجو و جایگزین کردن ویرایشگر کنونی
– پشتیبانی از تگ های خاص XHTML

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس با WP Editor Widget

 

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس و ویرایشگر ابزارک متن در وردپرس

افزونه ویرایشگر متن وردپرس در ابزارک

 

مشکلی که در ابزارک متن وجود دارد این است که اگر بخواهید یک متن با جزئیات بیشتر در ابزارک قرار دهید نمی توانید.

چرا که ویرایشگر پیشفرض متن در ابزارک ها کاملا ساده طراحی شده و فقط امکان قرار دادن متن عادی را دارد و یا باید با نوشتن کد های اچ تی ام ال و سی اس اس به متن مورد نظر استایل و ظاهر مدنظر خود را بدهیم.

ما می توانیم با کمک افزونه ای آن را به ویرایشگر متن در وردپرس به صورت حرفه ای تبدیل کنیم. 

بعد از نصب و فعال سازی به قسمت نمایش رفته و از زیر منو های موجود روی گزینه ابزارک کلیک کرده و وارد بخش ابزارک های وردپرس می شویم.

با ورود به این ناحیه شاهد اضافه شدن ابزارک جدیدی تحت عنوان “Rich Text” می شویم که این افزونه کاربردی وردپرس آن را به ابزارک های موجود اضافه کرده است.

ابزارک را انتخاب کرده و به سایدبار مورد نظر با عمل کشیدن و رها کردن انتقال میدهیم تا ویرایشگر متن در وردپرس را در بخش ابزارک ها داشته باشیم. سپس در سایدباری که ایجاد میشود در قسمت ابزارک ها، با کلیک بر روی گزینه Edit Content وارد ناحیه ویرایشگر متن می شویم.

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس CKeditor

این افزونه تنظیمات نسبتا کاملی را دارا میباشد که به شما کمک میکند تا محیط ویرایشگر خودتان را بر حسب سلیقه خودتان شخصی سازی کنید. در زیر تصویری از تنظیمات مقدماتی این افزونه را میبینید.

 

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس و ویرایشگر ابزارک متن در وردپرس

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس

 

در این صفحه میتوانید تم، رنگ، اندازه تولبار و تعداد ابزارک های تولبار را مشخص کنید و آن را بر حسب نیاز خودتان شخصی سازی کنید.

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس Ultimate TinyMCE

افزونه Ultimate TinyMCE یک افزونه حرفه ای برای وردپرس می باشد که توسط آن قادر به تغییر ویرایشگر اصلی خود به یک ویرایشگر حرفه ای و با امکانات فراوان در وردپرس خواهید بود . قابلیت افزودن انواع شکلک های زیبا ، قابلیت انتخاب انواع فونت ، قابلیت انتخاب سایز فونت ، قابلیت استفاده از چارت ها و جداول ، قابلیت استفاده از انواع دکمه ، قابلیت لایه گذاری ، قابلیت استفاده از کد ها ، نغییر رنگ ، قابلیت استفاده از انواع جعبه پیام و … از جمله ویژگی های آن می باشد .

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس و ویرایشگر ابزارک متن در وردپرس
نکته ارزشمند دیگر این افزونه امکان مدیریت این امکانات است. به این شکل که ابتدا باید به پنل تنظیمات افزونه بروید و گزینه هایی که میخواهید به ویرایشگر وردپرس شما اضافه شود فعال نمایید. بنابراین میتوانید فقط امکانات مورد نیازتان را به ویرایشگر اضافه کنید تا از شلوغ شدن ویرایشگر جلوگیری شود.

سخن آخر:

دوستان عزیز روناک وب از اینکه مثل همیشه ما رو دنبال میکنید بسیار خوشحالیم. امیدواریم بتوانیم دوباره همراه شما باشیم.

1,341 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!