Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » اهمیت نماد اعتماد الکترونیک برای سایت های فروشگاهی و کسب و کارهای اینترنتی

اهمیت نماد اعتماد الکترونیک برای سایت های فروشگاهی و کسب و کارهای اینترنتی

دسته بندی:

با سلام خدمت دوستان عزیز گروه طراحی سایت روناک وب. با توجه به گسترش فعالیت فروشگاه های اینترنتی این بار قصد داریم شما را با یک موضوع جالب و مهم در مورد اعتبار فروشگاههای اینترنتی آشنا کنیم. در صورتی که شما دوست عزیز دارای فروشگاه اینترنتی هستید بهتر است برای اعتماد و فروش بیشتر استراتژی هایی را برای افزایش فروش و جلب اعتماد کاربران سایت به کار ببرید. یکی از این استراتژی ها نماد اعتماد الکترونیک یا به اختصار اینماد می باشد.

اهمیت نماد اعتماد الکترونیک برای سایت های فروشگاهی و کسب و کارهای اینترنتی

نماد اعتماد الکترونیک

اهمیت نماد اعتماد الکترونیک

با توجه به بررسی های انجام گرفته ، مهمترین عوامل مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار های اینترنتی به شرح ذیل می باشند :

۱- شناسایی مالک کسب و کار و امکان مراجعه در صورت بروز اشکال.
۲- کامل و صحیح بودن اطلاعات کالا یا خدمات ارائه شده.
۳- گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش.
۴- واضح بودن روند برگرداندن کالا و بازپس گیری پول.
۵- محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران.
۶- تایید امنیت سایت توسط یک موسسه و مرکز ملی اعتماد.

طبق مطالعات انجام شده تائید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث ، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی را دارد . در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شو د ، می تواند برای شکایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه نماید.

انواع نماد اعتماد الکترونیک در طراحی سایت:

نماد اعتماد الکترونیک را می توان در سه حالت برای طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی اخذ کرد:
۱-    نماد اعتماد الکترونیک موقت
این نوع نماد اعتماد الکترونیک برای سرعت بخشیدن به فرایند گرفتن نماد بوده و طراحی سایت فروشگاهی با حداقل معیار های موجود مورد بررسی قرار می گیرد.(که هم اکنون بر روی سایت موجود نبوده و قابل دسترس نمی باشد.)
۲-    نماد اعتماد الکترونیک دائم تک ستاره
پس از بررسی طراحی سایت فروشگاهی ، مرکز توسعه تجارت الکترونیک این نوع سایت ها ملزم به رعایت برخی از نکات موجود در سایت کرده و پس از اعمال تغییرات مورد نیاز این برجسب برای آن ها اعطا می شود.
۳-    نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره
بررسی های صورت گرفته برای اخذ نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره دقیقا با نوع تک ستاره ی آن مشابه بوده و تنها تفاوت آن ها در نصب گواهی SSL (لایه ی سوکت های امن )بر روی سایت فروشگاهی می باشد. که لزوما برای امنیت بخشیدن هرچه بیشتر به بستر انتقال اطلاعات میان سایت و بازدیدکنندگان صورت گرفته و جنبه ی حفاظتی دارد.

بنابر گزارش های صادره از پلیس فتا ،با روی کار آمدن نماد اعتماد الکترونیک میزان کلاهبرداری های اینترنتی به صورت قابل توجهی کاهش یافته و کاربران با خیال آسوده در سایت هایی که این نماد درآن ها وجود دارد اقدام به خرید می کنند.

نکات ایمنی که قبل از خرید های اینترنتی باید به  آن ها توجه کرد

•    قابل کلیک بودن نماد اعتماد الکترونیک

متاسفانه برخی از سایت ها فقط از آرم نماد اعتماد الکترونیک در طراحی سایت خود استفاده می کنند (که در صورت مشاهده و گزارش مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند) توجه داشته باشید که این نماد قابل کلیک بوده و پس از کلیک بر روی آن باید وارد سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیک شده (با نشانی http://www.enamad.ir)  و سایت های مجوز دار را از آنجا مشاهده کنید.

 

  • توجه به نشانی در URL

 

همیشه قبل از پرداخت ادرس URL را در بالای سایت چک کنید. این نشانی باید متعلق به بانک بوده و آدرس اینترنتی دیگری نباشد.

•    قابلیت رفرش شدن کد کپچا

در صفحه پرداخت باز شده قبل از وارد کردن اطلاعات کد کپچا را رفرش و بارگزاری مجدد کنید.

(کدی که برای تشخیص ربات ها بوده و باید عینا در کادر مربوطه کپی شوند) معمولا در صفحات فیک و تقلبی این کد ها قابل رفرش و تازه سازی نیستند.

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک چگونه است؟

  • اول: ابتدا ثبت‌نام  در سامانه و ارسال درخواست با پر کردن فرم‌های مربوطه.
  • دوم: ارزیابی درخواست شما توسط سامانه واگذاری نماد.
  • سوم: احراز آدرس محل فعالیت و شماره تماس از طریق ارسال کد اختصاصی به آدرس درج شده در بخش “تماس” سایت کسب و کار اینترنتی شما. این کد از طریق پست به آدرس شما ارسال می‌شود.
  • چهارم: خود آزمایی الزامات نماد اعتماد الکترونیکی که شامل الزاماتی است که سایت شما بر اساس آن بررسی می‌شود مثل: نوع کالاها و خدمات عرضه شده، نحوه درج مشخصات و ویژگی‌های کالاها و خدمات ، محتوا (تصاویر، ویدئو و سایر) ، بررسی تبلیغات و..
  • پنجم: ارسال و بررسی مدارک فیزیکی. تصویر مدارک زیر از طریق دفاتر اسناد رسمی باید مطابق اصل شده و ارسال شود.
  • ششم: بررسی نصب کد مجوز در سایت.
  • هفتم: اعطای نماد.
957 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!