Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » معرفی 5 تا از بهترین افزونه های پست های مرتبط وردپرس

معرفی ۵ تا از بهترین افزونه های پست های مرتبط وردپرس

دسته بندی:
برچسبها:

معرفی ۵ تا از بهترین افزونه های پست های مرتبط وردپرس

آیا بازدیدکنندگان سایت شما پس از بازدید از اولین مطلب، از سایت خارج می شوند؟ افزایش بازدید سایت و جلوگیری از خروج سریع کاربران یک چالش بزرگ برای مدیران سایت ها محسوب می شود. امروز اثبات شده است که نمایش محتوای مشابه به کاربر می تواند از خروج زودرس او از سایت جلوگیری کند. برای نمایش مطالب مشابه، کافیست از یک افزونه استفاده نمایید. در این مطلب، ۵ مورد از بهترین افزونه های پست های مرتبط از سیستم مدیریت محتوای وردپرس را معرفی می کنیم.

افزونه وردپرس

۱-  افزونه Yet Another Related Posts

این افزونه، یکی از محبوب ترین افزونه های نمایش مطالب مشابه با بیش از ۳٫۴ میلیون دانلود در وردپرس است. YARPP هم از نمایش تصویر شاخص و هم متن مطالب مشابه پشتیبانی می کند. اگر این افزونه را روی سایتی با ابعاد محتوایی بزرگ نصب کنید، با کمک نسخه پیشرفته آن می توانید از سنگین شدن بار فشار وارده بر هاست سایت جلوگیری نمایید.

-  مزایا:

افزونه YARPP از یک الگوریتم داخلی برای یافتن پست های مرتبط استفاده می کند.

دارای پوسته ای زیبا است و اجازه ی نمایش تصویر شاخص، همزمان با متن را می دهد.

از پست های با موضوع خاص پشتیبانی می کند.

قابلیت نمایش خوراک RSS را داراست.

نسخه ی پیشرفته در این افزونه امکان استفاده از سرورهای قدرتمند YARPP بجای استفاده از فضای وب خودِ سایت را فراهم می کند.

-  معایب:

YARPP با افزونه ی WPML سازگاری ندارد.

امکان نصب این افزونه بر روی سایت های چند زبانه ممکن نیست و با تداخل همراه است.

این افزونه توسط برخی از میزبانان فضای وب خارجی مسدود شده است.

 

۲-  افزونه Contextual Related Posts

Contextual Related Posts یکی دیگر از افزونه های نمایش محتوای مرتبط در وردپرس است. این افزونه با گشتن به دنبال اشتراکات در بین محتوای پست ها، سعی می کند در نمایش پست های مرتبط، نتایج بهتری به نمایش گذارد. این افزونه امکان نمایش تصویر شاخص و متن پست ها را داراست.

-  مزایا:

برای پست های مرتبط از نظر متن، صفحه تنظیمات ساده تری دارد.

وقتی مطلبی دارای تصویر شاخص نیست، افزونه به طور خودکار یک تصویر از داخل متن را به عنوان تصویر شاخص پست به نمایش می گذارد.

-  معایب:

 

این افزونه هیچ الگویی برای نمایش تصاویر شاخص ارائه نمی دهد و تنها به نمایش لیست گلوله ای تصاویر شاخص اکتفا می کند. اگرچه که با استفاده از کدهای css و افزودن آن به افزونه می توان این مشکل را رفع کرد، اما اگر کسی با کدنویسی به زبان css آشنایی نداشته باشد، این مشکل برایش پابرجا خواهد ماند.

این افزونه برای سایت های با محتوای بزرگ مناسب نیست و موجب سنگین شدن هاست و نهایتا کند شدن سرعت بارگذاری سایت می شود.

افزونه توسط برخی از ارائه دهندگان فضای وب خارجی مسدود است.

 

۳-  افزونه Related Posts for WordPress

این افزونه یک جایگزین مناسب و سبک برای سایر افزونه های محبوب است. چراکه تمام کارهای سنگین که باعث فشار بر منابع سایت می شود را در بخش مدیریت انجام داده و از کش (cache) برای نمایش پست های مرتبط استفاده می کند.

-  مزایا:

این افزونه بر کارایی تمرکز دارد.

سرعت بالا و عدم کاهش سرعت سایت

پشتیبانی از تصاویر شاخص و متن در نمایش پست های مرتبط

پشتیبانی از کدهای کوتاه به منظور نمایش پست های مرتبط در هر کجای قالب سایت

-  معایب:

در صورتیکه پیش از نصب Related Posts for WordPress، از سایر افزونه های مشابه استفاده کرده باشید، بخشی از امکانات اضافی این افزونه را از دست خواهید داد.

 

۴-  افزونه Yuzo Related Posts

یکی دیگر از افزونه های کارآمد و رایگان، افزونه Yuzo Related Posts است. این افزونه مجموعه ای جامع از ویژگی هایی که از یک افزونه نمایش دهنده پست های مرتبط انتظار می رود را داراست. نمایش تصویر شاخص، وسط چین کردن متن نسبت به تصویر، نمایش لیستی، کش داخلی و… .

-  مزایا:

نصب و استفاده از آن بسیار آسان است.

کاربران تنها با کلیک بر روی آن می توانند استایل را تعیین نمایند.

کش داخلی این افزونه موجب افزایش کارایی آن شده و  آن را در این زمینه حتی از YARPP و Contextual Related Posts پیش می اندازد.

دارای ویجتی با گستردگی بالا و انتخاب های بسیار است.

-  معایب:

بدیهی است که وقتی افزونه ای این حجم از ویژگی ها را ارائه می دهد، موجب سنگین شدن سایت می شود. اشتباه نکنید! Yuzo Related Posts سریع است، اما بخاطر این حجم از اطلاعات چندان سبک نیست.

 

۵-  افزونه Inline Related Posts

این افزونه از سایر افزونه های معرفی شده تا به اینجا متفاوت است. بجای نمایش پست های مرتبط زیر محتوای مطلب، آنها را درون مطلب نمایش می دهد. نحوه ی نمایش مطالب مشابه توسط این افزونه، شبیه به سایت های خبری و وبلاگی است.

-  مزایا:

وقتی کاربر در سایت بیشتر می ماند و روی لینک های بیشتری کلیک می کند، افزونه نیز پست های مرتبط بیشتری برای او به نمایش می گذارد.

دارای نصب آسان است.

امکان تعیین مکان قراردهی لینک پست های مرتبط در محتوای مطالب توسط مدیر را داراست.

-  معایب:

اگر بخواهید لیست پست های مرتبط در انتهای مطلب به نمایش گذاشته شود، مجبور خواهید بود که از افزونه ی دیگری استفاده نمایید.

نکته: استفاده همزمان از دو افزونه نمایش مطالب مرتبط می تواند موجب سنگین شدن سایت و اشغال منابع شود.

 

نتیجه گیری

اگر دقت کرده باشید، در این متن چندین بار تاکید شد که این افزونه ها ممکن است موجب سنگین شدن سایت شوند. این کاملا طبیعی است که هر کدام از این افزونه ها ممکن است بر روی یک هاست اشتراکی به خوبی کار نکنند.

در صورتیکه با چنین مشکلی مواجه هستید، توصیه می کنم از افزونه Manual Related Posts که به شما اجازه ی افزودن لینک مطالب مرتبط را برای هر پست به صورت دستی می دهد استفاده نمایید. این افزونه به صورت دو طرفه کار می کند. یعنی اگر لینک یک مطلب قدیمی را به عنوان پست مرتبط برای یک مطلب جدید قرار دهید، متقابلا لینک مطلب جدید نیز به عنوان یک پست مرتبط در صفحه ی مطلب قدیمی به نمایش گذاشته می شود.

در پایان امیدوارم توانسته باشید افزونه ی مناسب برای سایت وردپرسی خود را انتخاب نمایید.

685 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!