Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل

لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل

دسته بندی:
برچسبها:

هندزفری بلوتوثی چه کاربردی دارد

هندزفری بلوتوث

هندزفری‌ها ابزاری است  که با آن می توانیم بدون نگه داشتن گوشی در کنار گوش‌مان به کارهایی مثل مکالمه یا گوش دادن به موسیقی بپردازیم . بعضی از مشکلاتی از جمله پیچیده شدن سیم ها ی هندفری در هم، تا شدن و یا احتمال کنده شده سیم ها باعث شد که شرکت های تولید کننده با ساخت هندزفری بلوتوثی این مشکل را حل کنند و راحتی بیشتری را برای ما فراهم کنند.

هندزفری بلوتوث جبرا
و هدست بلوتوث beats  ،دو نوع از این هدفن ها می باشد. که دیگر نیازی به کابل های آویزان و یا اینکه گوشی یا تبلت در دست و همراه شما باشد نیست. این هدفن ها باید شارژ شوند و شاید یکی از خصوصیات منفی که می توانند داشته باشند همین است. یکی از خصوصیات این هدست ها این است که صدای محیط را حذف می کند به هنگام خرید توجه کنیم که قابلیت Noise Cancelling را داشته باشد. تبلت و گوشی را همزمان می توان به این هدست ها وص کرد. یعنی اینکه چند منبع صوتی می تواند به هدست متصل کرد و همچنین می شود که منبع ها را عوض کرد. این هدفن ها از شعاع ۸ متری تا ۶۰ را دارند. هر چه هزینه کنیم صدا از شعاع بیشتری به گوش ما می رسد. به این نکته هم باید توجه داشت که نسخه ی گوشی شما با نسخه ی هدستتان یکی باشد.

هارد چیست ؟

هارد adata

هر فردی در کامپیوتر خود ، برای ذخیره کردن اطلاعات، از حافظه ذخیره سازی داده ها یا دیسک سخت استفاده می شود. هارد دیسک یک حافظه ی دائمی است که اطلاعات را به صورت مغناطیسی در کامپیوتر ذخیره می کند.  اختراع هارد دیسک در سال ۱۹۵۰ بوده است که در ابتدا توانایی ذخیره سازی چندین مگابایت را نداشته اند که با گذشت زمان این ظرفیت بالا رفته است.  هر چه ظرفیت هارد بالاتر باشد می توان اطلاعات بیشتری را در آن ذخیره کرد و بر حسب گیگابایت و هر چه ظرفیت پایینتر باشد  بر حسب مگابایت  نشان داده می شود. هارد هایی که سرعت آنها بین ۵۴۰۰ تا ۷۲۰۰ دور دقیقه می باشد از کیفیت خوبی برخوردار  می باشند. هارد adata   از نوع هاردهای با کیفیت بشمار می روند .
دو نوع هارد دیسک SATA Hard Disk و IDE Hard Disk وجود دارد.  در هارد دیسکهای IDE از کابلهای ریبون پهنی استفاده می شود که این کابل ها در هارد دیسک های SATA پهنای کمتری  دارند. SATA اطلاعات را با سرعت بالا و ۱۵۰ در ثانیه انتقال می دهد در حالی که سرعت انتقال اطلاعات IDE تنها ۳۳ مگابایت در ثانیه می باشد. SATA تا سرعت ۶ گیگابایت می تواند اطلاعات را پشتیبانی کند ولی IDE این کار را با سرعت حداکثر ۱۳۳ مگابایت بر ثانیه انجام می دهد. تفاوت آشکاری که می توان بین این دو دستگاه گرفت این است که نسخه ی SATA پیشرفته تر از IDE می باشد.

انواع فلش ها و تفاوت آن ها

فلش adata
فلش pny
هرچند این نوع فلش نسبت به بعضی دیگر از انواع فلش مانند فلش hp  نا اشنا تر بوده اما به دلیل هزینه  مناسب و همچنین جامع بودن دیگر لوازم مرتبطش مانند پاوربانک و هندز فری بهتر از برند های دیگر در بازار تکنولوژی شناخته شد.
در واقع این نوع فلش در جهت بدست اوردن سود بهتر از hp تنوع محصولاتی خود را گسترش داد و محصولاتی را که hp عرضه نمی کرد را تولید و روانه بازار کرد. از دیگر دلایل موفقیت pny تولید انواع خاص فلش مانند فلش با کریستال سوارسکی و فلش مموری های پاک کنی بود.
این نوع فلش ها تولید شده توسط شرکت تایوانی با همین نام می باشد. این شرکت در سال ۲۰۰۸ توانست جزو پنج برند برتر در این زمینه باشد. بعد از ان بود که شرکت  hp به فکر خرید pny افتاد و پس از مدتی نیز انرا خریداری کرد.
گفتیم جامع بودن لوازم مرتبط دیگر به مطرح شدن نام ان کمک کرد. از جمله: پاور بانک های چرمی و طلایی با پتانسیل شارژی مختلف در انواع رنگ ها و مدل ها، هندز فری در انواع مدل های متنوع و همچنین نزدیک به هزار مدل انواع فلش با کیفیت و با قیمت مناسب. Pny در ایران نیز به سرعت جایگاه خود را پیدا کرد و توانست رقیبی جدی برای برند های دیگر به شمار اید.
بازار مصرف این فلش متنوع است. بخش عمده ای از این بازار را انگیزه های مصرف کنندگان تأمین میکند. از جمله این انگیزه ها و هیجانات خرید فلش با شکل های خاص و فانتزی می باشد.
از ویژگی های فنی و فیزیکی این نوع فلش ها می توان به این موارد اشاره کرد: جنس بدنه از فولاد، دارای سر قلابی برای اویزان کردن و اتصال زنجیر، سرعت خواندن اطلاعت در مواردی تا ۲۴ مگ در ثانیه، سرعت نوشتن اطلاعات در مواردی تا ۸ مگ در ثانیه، قابل استفاده در سیستم های عمل متعدد از جملهWindows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Mac OS 10.3

فلش hp
این نوع فلش مموری ها محصول شرکت hp   که یک شرکت امریکایی چند ملیتی فعال در عرصه تکنولوژی های نوین است، می باشد. این فلش مموری ها با کیفیت بالا و ساخت خوب بوده و با برند های دیگر در حال رقابت جدی هستند. این فلش ها دارای بدنه مقاوم در برابر جذب اثر انگشت بوده و دارای سرعت بالایی در انتقال اطلاعات (حدود ۴۸۰ مگ در ثانیه) هستند. جنس شان محکم و از پلاستیک مقاوم است. ولتاژ تعیین شده برای ان ۸ ولت می باشد.
وزن این نوع فلش ها کم بوده و برای حمل و نقل مصرف کننده را نگران نمی کند. انواع مختلفی از فلش های hp  در بازار وجود دارد که نیاز مشتری را به انواع نیاز هایش کاملا مرتفع می کند. فلش های hp دارای انواع درپوش دار و بدون در پوش می باشند. مدل های درپوش دار باعث محافظت در برابر ورود گرد و خاک و مایعات می شود ولی هر لحظه مصرف کننده نگران وجود یا عدم وجود در پوش می باشد! مدل های بدون در پوش نیز بعضا در برابر مایعات مقاوم هستند.
این نوع فلش ها علی رغم کارایی خود در زمینه مقاومت در برابر نفوذ مایعات و گرد و خاک، در برابر شوک و لرزش شدید مقاومت ندارند. همچنین اثر انگشت را نشان می دهند. سرعت خواندن اطلاعات در ان ها در مواردی تا ۲۴ مگ در ثانیه و سررعت نوشتن اطلاعات در ان ها در مواردی تا ۴ مگ بر ثانیه می باشد که در مقابل فلش های پیشرفته دیگر جایگاه متوسطی می باشد. انواع فلش های اچ پی با سیستم عامل های متنوع کار می کند از جمله: Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Windows 2000, Mac OS 10.3
برای زیبایی و جلب نظر مشتری، طرح های خاص و جالبی از این فلش ها در بازار موجود است.
فلش adata 
فلش های ای دیتا فلش هایی هستند که شرکت سازنده  بر روی سرعت انتقال داده های ان ها تمرکز کرده و ان ها را ارتقا داده است. این نوع فلش ها با کابل های او تی جی به کوشی یا تبلت متصل می شوند و اطلاعات ان ها را بسیار سریع تر از انواع دیگر فلش ها منتقل می کنند. این نوع فلش بر خلاف برخی دیگر از انواع فلش ها دارای ظرفیت های بالایی تا حد ۶۴ گیگابایت می باشند.
زیبایی و اشکال خاص از دیگر ویژگی هایی است که این نوع فلش را از دیگران متمایز کزده است.
فلش های ای دیتا در اکثر سیستم عامل ها از جمله ویندوز ویستا، ایکس پی، ویندوز ۸، سیستم عامل mac osx نسخه های بالاتر از ۹، سیستم های اندروید با نسخه های ۴٫۱ به بالا قابل استفاده بوده و نیازی به نصب نرم افزاری اضافه جهت استفاده ندارد.
در برخی از انواع این نوع فلش ها، به دلیل اینکه فرمت اصلی حافظه شان بر اساس FAT 32 قرار گرفته است، بنابراین استفاده از ان ها در سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش ساده و راحت است.
برخی دیگر از انواع فلش های ای دیتا دارای دو بخش اصلی است. یک بخش که دارای mini USB است و به سیستم عامل اندروید متصل می شود. mini US در جایگاه ذخیره اطلاعات نیست و در واقع یک نوع اداپتور است تا یک حافظه. اما با این حال امکان اتصال حافظه های اصلی فلش را به ان وجود دارد. بخش بعدی همان بخش اصلی یا حافظه اصلی فلش است. در واقع تمامی اطلاعات بر روی ان ذخیره می شوند. این بخش علی رغم نقش بزرگ ان اندازه ای ظریف و کوچک دارد. در مواقع اتصال فلش به سیستم عامل های اندروید ابتدا قسمت اول و سپس قسمت دوم به حافظه اندرویدی متصل می شوند.
در حال حاضر فلش های ای دیتا دارای محبوبیتی مناسب در بین مصرف کنندگان جهانی بوده و این دلیلی جز کیفیت خوب و سرعت بالا در انتقال داده ها ندارد.
اکثر انواع این فلش ها در برابر ضربه مقاوم اند وانواع کمتری از ان در برابر نفوذ اب مقاومت از خود نشان می دهند.
فلش سیلیکون
شرکت سیلیکون که در تایوان مستقر است در سال ۲۰۰۳ توسط متخصصین حوزه تکنولوژی های نوین راه اندازی شد. این شرکت با سرعت خوبی بر تعداد نمایندگی های خود در کشور های مختلف افزود.
فلش های سیلیکون از محصولات خاص و مهم این شرکت تایوانی هستند. ویژگی های متفاوت این فلش باعث شده مشتریان زیادی منتظر نسل های جدیدتر این فلش ها باشند. جنس فلز این فلش ها استیل ضد زنگ است و اثر انگشت را به هیچ وجخ نگه نمی دارد. طراحی های زیبا و شکیل ویژگی مهم دیگر ان هاست. وزن کم و اندازه ظریف و مناسب ان ها باعث حمل و نقل اسان و بی دغدغه می شود. همه این ویژگی ها در برابر سرعت بالای انتقال داده ها در ان نا چیز اند! استفاده از فناوری نوین COB دیلی اصلی این سرعت بالا می باشد.
دیگر ویژگی های این نوع فلش ها، مقاومت در برابر نفوذ اب و مایعات و همچنین مقاومت در برابر ورود گرد و غبار است. تحمل ضربه و لرزش تا حد زیادی مقاومت فیزیکی فلش های سیلیکون را نشان می دهد. برای مشتریانی که عادت به گم کردن اشیاء خود را دارند محلی برای قرار دادن نخ و یا زنجیر کوچک تعبیه شده است. ظرفیت این فلش ها تا ۶۴ گیگ نیز رسیده است.
فلش های سیلیکون با تمام ویژگی های گفته شده دارای قیمت غیر عادی ای نبوده و علاوه بر ان دارای خدمات پس از فروش مانند گارانتی مادام العمر! و همچنین نرم افزار های امنیتی فوق پیشرفته مانند SP Widget و NIS می باشند. با این اوصاف این برند مهم ترین رقیب برای انواع دیگر فلش مموری محسوب می شود.
این فلش دارای قابلیت تغییر رنگ پیشرفته است. بدین صورت که زمان عدم استفاده از فلش و همچنین زمانی که فلش به سیستم متصل است اما از ان استفاده ای نمی شود دارای رنگ ابی است و زمانی که از ان استفاده می شود و دمای ان خود به خود بالا می رود و به ۳۱ درجه سانتیگراد می رسد به رنگ قرمز در می اید.

انواع موس و کیبورد

ماوس بیسیم a4tech
این موس در وزن ۶۳ گرم موجود می باشد نحوه اتصال این موس به صورت بی سیم بوده و نوع رابط آن دانگل –usb است از لنز اپتیکال در آن استفاده شده دقت موس تا ۲۰۰ dpi می باشد فرکانس قابل پوشش آن تا ۲٫۴ گیگا هرتز بوده و برد آن تا ۱۵ متر را پوشش می دهد دارای کلید خاموش و روشن بوده و یک باتری قلمی آلکاین سبرای آن استفاده می شود این موس بر روی هر سطحی حتی پتو با سطح پوشیده از آب و یا حتی روی موی سر شما کار می کند از مزایای این موس ردیابی دقیق آن کیفیت و دقت بالا  مصرف برق کمتر استفاده از مسیر نور کوتاه می باشد  از اشعه ی عمودی استفاده می کند که دقت بالایی را به ارمغان می آورد وجود فناوری بی‌سیم با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز در این محصول انتقال پرسرعت داده‌ها و عدم وقوع هرگونه وقفه و یا تداخل حتی در شلوغ ترین محیط های بی سیم را میسر ساخته است.فناوری وایرلس این امکان را به شما می‌دهد تا با راحتی بهتر و بیشتری از این دستگاه تا شعاع ۱۰ متری استفاده نماید. از این گذشته در طراحی این محصول از تکنیک‌های رمزنگاری ۱۲۸ بیت به منظور حفاظت هر چه بیشتر از اطلاعات در زمان اتصال بی‌سیم بین صفحه‌کلید و رایانه،استفاده شده تا بالاترین سطح ایمنی برای حفظ داده‌های ارزشمند شما به عمل آید.  باعث می شود تا دیگر نیازی به موس پدها نباشد.

ماوس و کیبورد وایرلس tsco
این ماوس و کیبوردها در بازار اکثرا به صورت براق دیده می شوند و در واقع این ماس و کیبورد به صورت ست در بازار موجود است برای افرادی که اهمیت ویژه ای برای این موضوع قایل هستند، از قابلیت های این ماوس و کیبورد برد بسیار بالا آن است و حروف را کیفیت بسیار بالا چاپ می کند دارای ماوس بیسیم با سه کلید بوده و از فاصله مطمئن کاربردی استفاده می کند نوع اتصال آن بدون سیم بوده رزولوشن آن ۱۲۰۰ dpi می باشد و از پورت usb برایش استفاده می شود ماوس و کیبوردها این روزها با توجه به کاربرد، نوع اتصال و امکاناتی که ارایه می کنند، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. مدت زیادی از ارایه ماوس و کیبورد میگذرد و همواره از ماوس و کیبورد به عنوان کاربردی ترین لوازم دیجیتال نام برده می شود. ، در واقع این یک پک متشکل از ماوس و کیبورد شرکت تسکو است. ماوس و کیبورد به صورت بی سیم به رایانه شما متصل می شود و به دلیل عدم وجود سیم برای اتصال نگرانی بابت ایجاد مزاحمت توسط سیم ها را نخواهید داشت. کیبورد این محصول شرکت تسکو از ۱۰۴ کلید داری برچسب چاپ فارسی تشکیل شده است. وجود ۱۴ کلید میان بر در قسمت بالایی این کیبورد باعث می شود که دستورات پرکاربرد رایانه را سریع تر انجام دهید.

 

768 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!