Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » سئو سایت و رازهای رتبه اول بودن گوگل

سئو سایت و رازهای رتبه اول بودن گوگل

 

دوستان عزیز و همراهان گرامی روناک وب سلام. گروه طراحی سایت روناک وب قصد دارد در این مقاله شما را با چند مورد اساسی و مهم سئو سایت آشنا کند که رعایت کردن این موارد به سایت شما در رتبه اول گوگل بودن کمک بسیاری می کند. پس به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم که با صبر و حوصله مقاله بررسی نکات مهم در مورد سئو سایت را مطالعه کنید.

سئو سایت و رازهای رتبه اول بودن گوگل

سئو سایت

آشنایی با سئو

سئو  سایت (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد.

فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

چرا سئو سایت یک قانون واحب و مهمی است :

  • اکثر کاربران یکی از پنج پیشنهاد بالاتر را در صفحه نتایج جستجو انتخاب می‌کنند و هرچه در این رتبه‌بندی بالاتر باشید در نتیجه بازدیدکننده و مشتری بیشتری را خواهید داشت.
  • سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیست و پیاده سازی یک استراتژی خوب در این رابطه باعث بهبود تجربه کاربری و کاربردپذیری وب سایت می شود.
  • سئو همچنین باعث ترویج سایت در شبکه‌های اجتماعی می شود. در واقع افرادی که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. برای دید بهتر نسبت به این مسئله مطالعه مقاله  ترفندهای سئو میتواند برای شما مفید باشد.

مواردی که باید برای رتبه اول بودن وب سایتتان یا سئو سایت در نظر بگیرید:

توجه به  آخرین تغییرات الگوریتم گوگل جهت سئو سایت:

باید ببینید گوگل این بار میخواهد روی چه فاکتوری تمرکز کند و از چه الگوریتمی می خواهد استفاده کند، تا هنگام بهینه سازی سایتتان آن فاکتور را در نظر بگیرید.

گروه طراحی روناک وب ، ارائه دهنده تمام خدمات مرتبط به ساخت سایت، طراحی و توسعه، با بیش از سال  ها تجربه، با توجه به نیازها و شرایط هر مشتری راهکارهایی منحصر به فرد و اختصاصی به مشتریانش عرضه میکند تا بتوانند دقیقا مطابق با خواسته هایشان بازاریابی و سایتهایشان را  بهینه کنند.

 افزایش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

کاری که باید انجام دهید به این شکل است:

  • برای ۵۰ محتوای ایجاد شده مقدار اشتراک گذاری را محاسبه کنید.
  • میانگین اشتراک گذاری برای ۵۰ پست را به دست بیاورید.این همان عددی است که موفقیت و یا شکست شما را نمایان خواهد کرد.
  • دلایلی که هر پست ممکن است در فضای مجازی پخش شود را پیدا کنید.توجه داشته باشید هر نوع محتوایی توانایی پخش شدن در فضای مجازی را ندارد.

محتوایی تازه ایجاد کنید و پیش از انتشار به این سوال ها پاسخ دهید:

  • بهترین عنوان را انتخاب کرده ام؟
  • آیا ۲ نفر حرفه ای آن را تایید کرده اند؟
  • آیا عنوان پست را برای استفاده در توییتر و فیسبوک و گوگل پلاس بازنویسی کرده ام؟

چند روز پس از انتشار پست به این سوال ها پاسخ بدهید:

  • ایا به هدف های مورد نظر در مورد اشتراک گذاری رسیده اید؟
  • چگونه پست را بازنویسی کنم تا پتانسیل پخش شدن و اشتراک گذاری آن افزایش یابد؟
  • از پستی که منجر به شکست شما شد چه چیزهایی قابل استفاده ی دوباره هستند؟

ایجاد وبسایت معتبر

ایجاد وبسایت معتبر به داشتن وبسایتی قدیمی,مشهور و دارای محتوای حرفه ای ختم میشود.

  • قدمت: اصل اولیه و مهم داشتن وبسایت معتبر قدمت آن است.وبسایت شما چندسال سابقه دارد؟دامنه چند سال عمر دارد؟در صورتی که ۲ وبسایت با محتوای نزدیک به هم با فاصله ی کمی از هم فعالیت خود را آغاز کنند,در رقابت سئو برنده به احتمال بسیار زیاد وبسایت قدیمی تر است.
  • شهرت: اگر محتوای آموزشی ارائه شده توسط گوگل و بینگ را مطالعه و اجرا کنید به شهرت دست خواهید یافت.اگر توانستید مخاطبان خود را راضی کنید که محتوای تولید شده توسط شما را به اشتراک بگذارند آن زمان میتوانید بگویید در امر به دست آوردن شهرت موفق بوده اید.اگر بر روی تکنیک های غیرقانونی سئو(BlackHat SEO) استمرار بورزید و موتورهای جستجو متوجه بشوند آن زمان میتوان گفت شهرت شما دچار لطمه ی بزرگی شده است.
  • محتوای حرفه ای: ایجاد محتوا و آموزش های حرفه ای نه تنها باعث میشود که محتوای ایجاد شده پتانسیل اشتراک گذاری و خوانده شدن را افزایش میدهد بلکه باعث میشود شما مخاطبان و طرفداران ثابتی را نیز به دست آورید.

 جذب لینک های معتبر

از آنجایی که لینک یکی از هسته هایی است که موتورهای جستجو ساختار خود را براساس آن میسازند ایجاد لینک(Link Building) در سئو سایت بسیار مهم است. هرچند لینک های داخلی بسیار مهم هستند اما لینک معتبر از وبسایت های دیگر ارزش دیگری دارد.

  • پست های خوره ی لینک بنویسید: یک سری از پست های ساخته شده اند که لینک به طرف خود جذب کنند.به بیان ساده تر بعضی از پست ها مخاطبان را وادار میکند با پست دیگری به شما پاسخ بدهند این گونه پست ها غوغا میکنند.
  • حذف لینک های شکسته: در وبسایت های مشهور مشغول به فعالیت شود,لینک های خراب آنها به وبسایتتان را پیدا کتید و با محتوای تازه قبلی ها را حذف کنید.
  • جای خالی را پر کنید: کمی وقت بگذارید و در وبلاگ و وبسایت های مشهور گردش کنید حتما در گردش خود به موضوعی برخورد خواهید کرد که تصور کنید به اندازه ی کافی به این موضوع در این وبسایت پرداخته نشده در حالی که کاملا در حوزه ی فعالیت آنها میباشد.با مدیر وبسایت/وبلاگ تماس بگیرید و نظرات خود را با آنها در میان بگذارید به طور معمول آنها از نظرات شما استقبال خواهند کرد و امکان این که از شما به عنوان دوست و یا پیشنهاد دهنده یاد کنند بسیار زیاد است.

طراحی کابرپسند

این قانون ممکن است بسیار عجیب به نظر برسد. هدف گوگل راضی کردن کاربران خود است.اما اگر شما به عنوان کاربر به وبسایتی در نتایج برخورد کنید که طراحی زیبایی ندارد و در بارگزاری آن به مشکلات فراوانی برخورد میکنید مطمئنا گوگل به هدف خود که راضی نگه داشتن شما است نرسیده است. به خاطر داشته باشید زمانی که شما آن چه کاربران طلب میکنند را به آنها منتقل میکند در واقع دارید به روشی طبیعی آن چه را که موتورهای جستجو طلب میکنند منتقل میکنید.

 طولانی مدت فکر کنید

یک نمونه ی ساده از افرادی که کوتاه مدت فکر میکنند این است که:وقتی آمار مشتری افت میکنند و مشتری شکایت میکند آنها سریعا به دنبال روش هایی میگردند که در سریع ترین زمان ممکن آمار شما را به حالت قبلی و یا حتی بهتر از قبل بازگردادند.

در طرف دیگر کسانی که طولانی مدت فکر میکنند به جای توجه به فاکتورهای تازه به فاکتورهایی توجه میکنند که قدمت زیادی دارند و هیچ وقت عوض نمیشوند.مانند قوانینی که ما در بالا برای شما ذکر کردیم.اگر قوانینی که ذکر کردیم را دنبال کنید در آپدیت ها و تغییرهای الگوریتم ها نه تنها ضربه ای نخواهید خورد بلکه روند صعودی تری را نیز در پیش خواهید گرفت.

توجه به حجم محتوا

مقالات طولانی‌تر ، بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه ، به‌طور میانگین در جستجوها بهتر و بیشتر نمایش داده می‌شوند. درحالی‌که قبلاً یک مقاله ۳۰۰ کلمه‌ای ، محتوایی طولانی محسوب می‌شد. مقالات طولانی‌تر ترافیک بیشتری دریافت می‌کنند و در سئو سایت رتبه بالاتری دارند. علی‌الخصوص در شرایط رقابتی.

بهینه‌سازی برای موبایل(ریسپانسیو بودن)

بیشتر مردم اخبار و مطالب جدید را درگوشی‌های هوشمند خود مطالعه می‌کنند. پس مهم است که مطمئن شوید محتوای تولیدی در تلفن‌های همراه  قابل جستجو و نمایش است. مطمئن شوید که گوگل می‌تواند محتوای شمارا که در مرورگر یا اپلیکیشن موبایل یافت شده است ، درک کرده و اعتبار محتوای شمارا ازنظر رعایت قوانین سئو تائید کند.

استفاده از تصاویر یکتا و جذاب

درحالی‌که تصاویر در گوگل ، به‌اندازه‌ای که باید ، منبعی بزرگ نیستند ، استفاده از تصاویر جذاب در وب‌سایت شما ، بسیار ارزشمند خواهد بود.

تصویری که در چند صد وب‌سایت می‌تواند نمایش داده شود ، اما در وب‌سایت شما با یک محتوای یکتا ادغام‌شده باشد ، دلیل متمایز شدن آن است. هدف این نیست که استفاده از تصاویر استوک را برای نشان دادن مفهومی ، رد کنیم.

امّا هر زمان محتوایی استفاده کرده باشید که به‌صورت سفارشی ایجادشده یا از فن عکاسی خاصی استفاده‌شده باشد ، می‌تواند در طولانی‌مدت ، ترافیک بیشتری را جذب کند.

توجه به عنوان صفحه

نکاتی که باید در نوشتن عنوان صفحه رعایت نمود

  • عنوان صفحه باید بین ۶۵ تا ۷۰ کاراکتر باشد.
  • عنوان صفحه باید شامل کلمات کلیدی باشد.
  • کلمات کلیدی هر چه به اول تایتل نزدیک‌تر باشد سریع‌تر ایندکس می‌شود.
  • هر صفحه باید عنوان یکتا داشته باشد و اگر دو صفحه با عنوان‌های یکسان داشته باشیم، مشکل محتوای تکراری خواهیم داشت.
  • از بکار بردن کلمات کلیدی کم اهمیت خود داری کنید.نکته مهم: عنوانی که کوتاه، توصیفی و جذاب باشد نه تنها بر روی سئوی سایت تأثیر می‌گذارد، بلکه نرخ کلیک کاربران در موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد. توصیه شده که عنوان را کوتاه بنویسید و کلمات کلیدی مهم صفحه را در ابتدای آن قرار دهید. زیرا چشم کاربران در هنگام مشاهده یک صفحه از چپ به راست حرکت می‌کند، و بیشترین تمرکز آن در قسمت چپ است و اگر دقت کرده باشید در نتایج جستجو نیز لیست در فارسی و انگلیسی در سمت چپ قرار دارد. (همین آلان امتحان کنید).

توجه به سرعت لود و عدم قطعی سایت

سرعت لود وب‌سایت و آپ تایم بودن همواره یکی از مهم‎ترین موارد رتبه دهی و رضایت کاربران از وب‌سایت‌ها بوده است. سرعت بارگزاری صفحات در بالا و یا پایین آمدن میزان رتبه و رضایت بازدیدکنندگان تاثیر به سزایی دارد . توصیه می‌گردد وب‌سایت خود را از نظر سرعت لود شدن در کامپیوتر و موبایل به‌صورت جداگانه بررسی نموده و آن را بهینه‌سازی نمایید.

استفاده از پروتکل امن https

  • استفاده از پروتکل https که امنیت را برای وب سایت شما فراهم می کند امروزه مورد توجه Google برای رتبه دهی به وب سایت ها قرار گرفته است. این امنیت در بسیاری از حوزه های مجازی از جمله حوزه حفاظت از اطلاعات کاربران و خرید و فروش اینترنتی باید اعمال شود.

سخن آخر:

گروه طراحی سایت روناک وب با توجه به درخواست مشتریان خود اقدام به ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت نموده است.

در کنار مشاوره سئو، روناک وب خدمات پشتیبانی سئو را انجام می دهد تا در صورتی که در طول زمان سوالاتی برای کارفرما پیش آمد بتواند سوالات خود را از طریق پشتیبانی  مرتفع نماید.

همچنین در صورتی که در سایت مشکلی از بابت سئو پیش آمد گروه طراحی روناک وب مشکلات و موارد را به کارفرما اعلام نماید.

1,151 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!