Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » چگونه یک صفحه از وردپرس را از دید گوگل مخفی کنیم (روش دوم)

چگونه یک صفحه از وردپرس را از دید گوگل مخفی کنیم (روش دوم)

در یکی از مطالب قبلی روناک وب با مطلبی تحت عنوان “چگونه یک صفحه از وردپرس را از دید گوگل مخفی کنیم” در خدمت شما بودیم .در برخی موارد شما نیاز دارید صفحه ای رو برای حفظ حریم خصوصی از دید گوگل مخفی نگه دارید تا از دسترسی برخی کاربران و بازدید کنندگان جلوگیری کنید. در پست قبلی یک روش که به کمک افزونه YOAST SEO بود رو به شما آموزش دادیم. امروز با ادامه این مطلب و روش های دیگر مخفی کردن صفحه از دید گوگل در خدمت شما هستیم . با ما همراه باشید.

Hiding a WordPress post or page from Google

روش دوم:پنهان سازی یک برگه از وردپرس از دید موتور های جستجو با استفاده از فایل Robots.txt

این روش مستلزم این است که فایل robots.txt را ویرایش کنید. اضافه کردن دستور های غلط در این فایل می تواند در نتیجه ی سئوی سایت شما نتیجه منفی در پی داشته باشد. به همین دلیل تین روش برای کاربران تازه کار پیشنهاد نمی شود.

فایل robots.txt یک فایل تنظیماتی می باشد که می تواند در دایرکتوری ریشه وب سایت وردپرسی شما اضافه شود. این فایل به وب سایت اجازه می دهد تا دستوراتی را به ربات های موتور های جستجو ارائه دهد ، به همین دلیل است که اسم آن robots.txt می باشد.

شما می توانید فایل robots.txt را با وصل شدن به وب سایتتون از طریق پروتکل FTP یا بخش مدیریت فایل هاستتون ویرایش کنید.

برای این روش شما باید خط های زیر را به فایل robots.txt اضافه کنید.

User-agent: *
Disallow: /your-page/

خط User-agent به شما اجازه می دهد به ربات های خاصی هدف دهید. در این کد ما از کاراکتر * استفاده کردیم چرا که می خواهیم همه موتورهای جستجو را شامل شود.

خط بعدی معرف این است که از کدام قسمت از آدرس که بعد از نام دامنه می آید چشم پوشی شود و توسط ربات های موتورهای جستجو دیده نشود.

اجازه دهید با هم فرض کنیم که می خواهیم یک آدرس از وب سایتمون مثل آدرس زیر را از دید موتورهای جستجو پنهان کنیم:

http://ronakweb.com/2016/12/my-blog-post/

به صورت زیر باید آدرس را در فایل robots.txt اضافه کرد.

User-agent: *
 Disallow: /2016/12/my-blog-post/

فراموش نکنید که تغییرات را ذخیره کرده و فایل robots.txt را بر روی سرور بارگزاری کنید.

معایب استفاده از فایل robots.txt برای پنهان کردن محتوا

به یاد داشته باشید که فایل robots.txt به صورت عمومی قابل دسترسی است. هر کسی می تواند به آن دسترسی داشته و صفحاتی که شما سعی در پنهان کردن آنها دارید را مشاهده کند.

بیشتر موتورهای جستجو از دستورات فایل robots.txt پیروی می کنند ، اما بسیاری دیگر از ربات ها و خزنده ها ممکن است به سادگی از دستورات چشم پوشی کنند. این ربات ها صفحات وب را برای پخش کردن بدافزار ها ، هدف گذاری وب سایت ها ، یا جمع آوری اطلاعاتی مثل آدرس های ایمیل ، شماره های تماس و … پیمایش می کنند.

ممنو که با ما همراه بودین

در روزهای آتی با ادامه این موضوع با شما همراه خواهیم بود

 

875 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!