Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » چگونه یک صفحه از وردپرس را از دید گوگل مخفی کنیم

چگونه یک صفحه از وردپرس را از دید گوگل مخفی کنیم

اخیراً یکی از کاربران پرسیده بودند چطوری میتونیم یک صفحه وردپرس را از دید گوگل مخفی کنیم ؟ در برخی موارد شما نیاز دارید صفحه ای رو برای حفظ حریم خصوصی از دید گوگل مخفی نگه دارید تا از دسترسی برخی کاربران و بازدید کنندگان جلوگیری کنید. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد چگونه یک صفحه وردپرس را از دید گوگل بدون این که تاثیری در سئوی سایت شما داشته باشد مخفی کنیم.

Hiding a WordPress post or page from Google

مخفی کردن یک برگه یا نوشته وردپرس از دید گوگل

موتورهای جستجو مثل گوگل به صاحبان وب سایت ها اجازه می دهند مانع نمایش دادن محتوا در نتایج جستجو شوند. شما می توانید به راحتی با استفاده از متاتگ های HTML یا از طریق فایل robots.txt این کار را انجام دهید.

به شما

نشان خواهیم داد چگونه از طریق این دو روش این کار را عملی کنید. انتخاب با شماست که کدام یک بهترین روش برای شما خواهد بود.

روش اول:پنهان سازی یک برگه از وردپرس از دید موتور های جستجو با استفاده از Yoast SEO

این روش آسان تر بوده و به کاربران مبتدی پیشنهاد میشود.

اولین چیزی شما نیاز دارید نصب و فعال سازی پلاگین Yoast SEO می باشد. برای اطلاعات و یادگیری شیوه نصب آموزش نصب پلاگین یا افزونه وردپرس را می توانید ببینید.

در مرحله بعد ، شما باید مطلب یا برگه ای که می خواهید از دید موتورهای جستجو پنهان کنید ویرایش کنید. به قسمت جعبه متا Yoast SEO در زیر ویرایشگر متن وردپرس رفته و بر روی دکمه تنظیمات پیشرفته کلیک کنید.

Hiding a WordPress post or page from Google using Yoast SEO

 

این قسمت به شما این امکان را میدهد تا تا تگ رباتها را در صفحات یا مطالب وب سایت خود اضافه کنید. با استفاده از تگ روبات ها ، شما می توانید به موتورهای جستجو بگویید که صفحه ای را دنبال و شاخص گذاری نکنند.

اول باید گزینه noindex را از منوی بازشونده که در کنار Meta robots index وجود دارد انتخاب کرده و پس از آن بر روی گزینه nofollow که در کنار Meta robots follow قرار دارد کلیک کنید.

الان می توانید نوشته یا برگه خود را ذخیره یا منتشر کنید.

افزونه Yoast SEO کد زیر را در صفحه یا نوشته شما اضافه خواهد کرد.

<meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”/>

این خط کد به سادگی به موتورهای جستجو می گوید که که این نوشته یا برگه را دنبال نکرده یا شاخص گذاری نکند.

در روز های آتی با ادامه این آموزش در خدمت شما خواهیم بود

پاینده باشید

 

887 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!