Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » باورهای اشتباه در مورد وردپرس

باورهای اشتباه در مورد وردپرس

دسته بندی:

بر طبق آخرین برآوردهای انجام شده حدود یک پنجم از کل وب سایت های فعال بر بستر اینترنت از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنند.

این مشهور بودن و محبوبیت؛ خود باعث دردسرهایی نیز می شود؛ از جمله ی این حاشیه ها می توان به پدید آمدن بسیاری از باورهای غلط (آنچه که آن ها را افسانه می خوانیم) در مورد وردپرس و این سیستم مدیریت محتوای محبوب اشاره کرد.

در این مقاله این باورهای رایج اشتباه را عنوان و بررسی خواهیم کرد.

باور غلط اول : وردپرس گران قیمت است!

شاید باورکردنی نباشد؛ اما این تصور اشتباه هنوز هم در بین کاربران رواج دارد!

البته که وردپرس گران قیمت نیست! شما بابت استفاده از وردپرس یک ریال (بزودی تومان!) هم پرداخت نخواهید کرد! وردپرس بصورت منبع باز (اوپن سورس) و کاملا رایگان عرضه و منتشر می شود. کاربران بسادگی میتوانند آن را دانلود کرده و نصب نمایند. ضمن اینکه شما بصورت کاملا رایگان به هزاران هزار افزونه ی رایگان وردپرس نیز دسترسی خواهید داشت که قدرت و کابردپذیری بی مثالی را به شما هدیه خواهند کرد.

باور غلط دوم : وردپرس یک طعمه است!

برخی از کاربران بر این باورند که رایگان بودن وردپرس یک بهانه و طعمه است تا کاربر پس از دریافت و نصب آن مجبور باشد برای داشتن یک وب سایت جذاب و کاربردی با صرف مقادیر قابل توجهی هزینه پلاگین ها و افزونه های لازم آن را تهیه و خریداری نماید! باور بفرمایید اصلا شوخی اش هم خوب نیست! ما در وردپرس پنج بسیاری از وب سایت های فروشگاهی مشتریان خود را بدون پرداخت و هزینه کرد حتی یک ریال و تنها با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس؛ افزونه ووکامرس و افزونه های اضافی رایگان آن انجام می دهیم!

//شکر نعمت نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند.. (مولانا)

باور غلط سوم : وردپرس محدود است!

تصور غلط دیگر که احتمالا ناشی از انتشار رایگان وردپرس بوده این است که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کیفیت پایین بسیار محدود است و نمی تواند جهت استفاده در یک تجارت جدی مدنظر قرار گیرد! این باور نادرست است، وردپرس به سبب اوپن سورس بودن خود بسادگی توسط کاربران قابل سفارشی سازی ست. توسعه ی آن بسیار ساده است و اضافه کردن بسیاری از امکانات و قابلیت های منحصر بفرد و کاربردی به آن بسادگی نصب و فعالسازی افزونه های رایگان و غیر رایگان دیگر می باشد.

امکانات وردپرس

باور غلط چهارم : وردپرس ضعیف است!

ما در وردپرس پنج هنگام صحبت با مشتریان خود و انجام صحبت های مقدماتی گاها با این گفته برخورد میکنیم که عنوان می شود : وردپرس برای موارد خاصی از کسب و کارها مناسب است و نمی تواند موارد پیچیده تر را هندل نماید؛ به عنوان مثال بسیار می شنویم که عنوان می شود وردپرس سیستم عضویت ندارد!

این موضوع صحت ندارد؛ فی الواقع وردپرس برای هر نوعی از کسب و کار مناسب است. اگر وقت زیادی دارید با کمی جستجو به هزاران پوسته (قالب) رایگان و غیر رایگان وردپرس برخواهید خورد که سامانه عضویت کوچکترین قابلیت آن هاست!

باور غلط پنجم : وردپرس برای تجارت الکترونیک مناسب نیست!

اشتباه است! شما با وردپرس به راحتی میتوانید قابلیت تجارت الکترونیک را به کسب و کار خود اضافه کنید. افزونه های رایگان و کاربرپسند بسیاری برای برآورده کردن این انتظارات وجود دارند که مهمترین آنها افزونه ی بسیار محبوب و منحصربفرد ووکامرس است. شما با ووکامرس بسادگی قادر به نمایش و فروش محصولات موردنظر خود خواهید بود. ضمن اینکه افزونه های رایگان بسیاری وجود دارند که با استفاده از آن ها میتوانید امکانات و قابلیت های بی شماری را به فروشگاه اینترنتی خود بیفزایید.

باور غلط ششم : وردپرس فقط به درد وبلاگنویسی می خورد!

این ایده بسیار رایج است که وردپرس تنها برای وبلاگنویسی مناسب است. احتمالا این باور اشتباه از آنجا نشأت میگیرد که وردپرس در ابتدا تنها برای وبلاگنویسان ایجاد شد. البته وردپرس هنوز هم گزینه شماره یک وبلاگنویسی به شمار می رود و وبلاگنویسان بسیاری در سراسر جهان از وردپرس برای وبلاگنویسی استفاده میکنند. اما توجه به این نکته ضروری است که از هنگامی که وردپرس در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک پلتفرم متن باز (منبع باز / اوپن سورس) شروع به کار کرد زمان زیادی میگذرد و وردپرس در طی این سال ها راهی بسیار طولانی پیموده است. اکنون با گذشت بیش از یک دهه شاهد آن هستیم که شرکت ها و کسب و کارهای فراوانی برای عرضه کسب و کار خود در بستر اینترنت از وردپرس استفاده میکنند.

باور غلط هفتم : وردپرس برای کسب و کارهای با مقیاس بزرگتر مناسب نیست!

برخی بر این باورند که وردپرس انتخاب شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط است و شرکت های بزرگ هرگز ار وردپرس به عنوان یک پلتفرم برای وب سایت خود استفاده نمیکنند. این باور وقتی شکل واقعی تر به خود میگیرد که عنوان می شود یک کسب و کار در صورت استفاده از  وردپرس بعدها دچار مشکل شده و ناچارا باید از وردپرس مهاجرت نماید.

این باور کاملا اشتباه است و آن چیزی که ما در وردپرس تجربه کرده ایم به ما می گوید وردپرس برای انجام هر چیز و هر کاری مناسب است. صحت و سقم این گفته ی ما را از کارشناسان فنی شرکت های یاهو، فورد، سامسونگ و … بپرسید و جواب را زیر همین پست کامنت کنید!

باور غلط آخر : وردپرس امن نیست!

کاربرانی وجود دارند که وردپرس را امن نمی دانند؛ منطق و دلیل آن ها این است که وردپرس منبع باز بوده و بهمین دلیل هکرها بسادگی به کدهای آن دسترسی دارند و قادر به شناسایی رخنه های امنیتی آن هستند.

امنیت وردپرس

این موضوع درست است و این امکان وجود دارد اما موضوع مهمتر این است که منبع باز بودن وردپرس بیشتر از آنکه نقطه ضعف وردپرس در مسائل امنیتی باشد نقطه قوت آن است، چرا که این موضوع باعث می شود کاربران بسیاری در سراسر جهان آن را به طور منظم امن نگاه داشته و به روزرسانی های امنیتی لازم را بصوت مرتب منتشر نمایند. ذکر این نکته لازم است که در طول بیش از یک دهه فعالیت وردپرس مشکل امنیتی خاصی پیش نیامده و همواره بروزرسانی های امنیتی ارائه شده توسط وردپرس ( و همینطور افزونه های امنیتی ) کاربران را از گزند هکرها ایمن نگه داشته است.

جمع بندی :

وردپرس در طول فعالیت خود همواره عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوی را یدک کشیده و همین موضوع باعث پدید آمدن باورهای رایج اشتباه پیرامون آن شده است. ما در وردپرس پنج بر این عقیده هستیم که احتمالا این باورهای اشتباه تا زمانی که وردپرس محبوب است همچنان ادامه داشته باشند. اما چیزی که مهم است واقعیاتی است که هرگز از چشمان کاربران باهوش و بافکر دور نخواهند ماند 🙂

1,192 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!