Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » آموزش استفاده از بخش کاربران وردپرس

آموزش استفاده از بخش کاربران وردپرس

دسته بندی:

آموزش استفاده از بخش کاربران وردپرس

در این بخش از مقالات آموزشی می خواهیم شما را با آموزش استفاده از بخش کاربران وردپرس آشنا سازیم و در آخر کار هم به معرفی افزونه های مربوط به کاربران بپردازیم. دراین مقاله ابتدا به تعریف نقش کاربران در وب سایت پرداخت و سپس به انواع آن ها و دست آخر نحوه ی ساخت و ویرایش اطلاعات کاربران را توضیح خواهیم داد

نقش کاربران وردپرس

نقش کاربران وردپرس

نقش کاربران در وب سایت

کاربران در اصل افرادی هستند که در وب سایت شما نقشی را بر عهده دارند. می توانند به عنوان مدیر وب سایت باشند یا به عنوان نویسنده و یا به عنوان مشارکت کننده و مجموعه افرادی که در وب سایت با هم در ارتباط هستند کاربران تشکیل می دهند.

نقش های پیش فرض کاربران در وردپرس

  • مدیر کل: مدیر کل همه حقوق ها و دسترسی ها را دارا می باشد. یک مدیرکل می تواند همه کاری در سایت وردپرس انجام دهد.
  • ویرایشگر: ویرایشگر به همه ی پست ها و صفحات و کامنت ها و دسته بندی ها و تگ ها لینک ها دسترسی دارد. ویرایشگر می تواند پست ها و صفحات را بسازد و انتشار دهد.
  • نویسنده: نویسنده فقط می تواند پست بگذارد و پست های خود را انتشار دهد و عکس آپلود کند و پست های خودش را تغییر دهد.
  • مشارکت کننده: مشارکت کننده فقط می تواند پست ها را تا قبل از این که منتشر شوند را بنویسد و یا ویرایش کند. مشارکت کننده ها نمی توانند عکس یا فایل آپلود کنند ولی می توانند وضعیت سایت را ببینند. قبل از این که بتوانند یک پست را منتشر کنند باید به مدیر کل اطلاع دهد و وقتی مدیر پست مورد نظر را تایید کند مشارکت کننده دیگر نمی تواند تغییری در پست ایجاد کند.
  • مشترک: مشترک ها فقط می توانند پست های شما را ببینند و نمی توانند آن را تغییر دهند و فقط می توانند کامنت بنویسند.

ورود به بخش کاربران وردپرس

آموزش استفاده از بخش کاربران وردپرس

آموزش استفاده از بخش کاربران وردپرس

برای ورود به بخش کاربران وردپرس از قسمت پیشخوان وردپرس مراجعه نموده، سپس به قسمت کاربران رفته و از منوی کشویی باز شده بر روی همه ی کاربران می رویم. در آخر بر روی همه ی کاربران کلیک نموده تا وارد صفحه ی زیر شوید. صفحه ی باز شده لیست کلی کاربران وب سایت شما را نمایش می دهد و به شما اطلاعاتی در مورد کاربرانی که از قبل ثبت نمودید و یا آن ها در وب سایت شما ثبت نام نموده اند را نشان می دهد. برای ثبت کاربر بر روی افزودن کلیک نمایید.

افزودن کاربر تازه در ودرپرس

افزودن کاربر تازه در ودرپرس

پس از ورود به صفحه افزودن کاربر تازه با فیلد های مختلفی روبرو خواهید شد. بخش نام‌کاربری (ضروری)  همان نامی می باشد که شما با  آن برای ورود به وب سایت خود استفاده خواهید نمود. قسمت ایمیل (ضروری) آدرس ایمیل کاربران ثبت شده در وب سایت شما می باشند که با استفاده از آن می توانند به وب سایت شما وارد شوند و یا اگر رمز ورود خود را فراموش کرده باشند با استفاده از آن رمز عبور خود را بازیابی نمایند.

بخش نام و بخش نام خانوادگی هم مربوط به اطلاعات شخصی کاربر می باشد که در برخی از قالب ها آن ها را در مقالات و در هنگامی که دیدگاه می نویسند نمایش می دهد. این دو قسمت اختیاری می باشد و احتیاج به پرکردن آن ها نیست.

پس از تکمیل اطلاعات کافی است نقش کاربر خود را که در بخش بالایی به توضیح هر قسمت پرداختیم انتخاب نموده و در مرحله آخر بر روی افزودن کاربر تازه کلیک نمایید تا کاربر شما ساخته شود و نام آن در لیست کاربران نمایش داده شود.

از افزونه های مربوط به بخش کاربران می توانید  از پروفایل حرفه ای کاربران و مدیریت اعضاء وردپرس Ultimate Member یا افزونه نقش کاربری وردپرس مدیریت و ویرایش دسترسی کاربران User Role استفاده نمود.

934 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!