Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس و عملکرد آن-بخش سوم

راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس و عملکرد آن-بخش سوم

راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس و عملکرد آن-بخش سوم

در ادامه ی مقالات قبلی راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس، امروز می خواهیم راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس و عملکرد آن-بخش سوم را مورد بررسی قرار دهیم.

جهت مشاهده مقاله قبلی به راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس و عملکرد آن  و  بخش دوم  مراجعه نمایید.

بهینه سازی کردن تصاویر برای سرعت

Optimize images for the web

محققان دریافته اند که با استفاده از تصاویر رنگی، مردم به احتمال ۸۰% بیشتر تمایل به خواندن مطالب می کنند. اما اگر تصاویر بهینه سازی نشده باشد، صدمه آن ها بیشتر از کمک کردن شان می باشد. در واقع، تصاویر غیر بهینه سازی یکی از مسائل مربوط به سرعت در وب سایت های مبتدی می باشد.

قبل از اینکه شما یک عکس را به صورت مستقیم از گوشی یا دوربین خود آپلود کنید، توصیه می کنیم که از نرم افزار ویرایش عکس برای بهینه سازی تصاویر در وب سایت خود استفاده کنید. در فرمت اصلی یک عکس می تواند اندازه فایل بزرگ داشته باشد.

اما بر اساس فرمت فایل های تصویری و فشرده سازی، در نرم افزار ویرایش شما می توانید اندازه تصویر خود را تا ۵x کاهش دهید. در روناک وب ، ما تنها از دو فرمت های تصویری JPEG و PNG استفاده می کنیم.

حالا شما ممکن است با تعجب بگید که چه فرقی می‌کند؟

خوب، فرمت PNG تصویر غیر فشرده است. هنگامی که یک تصویر را فشرده سازی می کنیم . برخی از اطلاعاتش را از دست می دهد، به طوری که یک تصویر غیر فشرده کیفیتش بالا و با جزئیات بیشتری خواهد بود. این فایل ها حجیم هستند و زمان بیشتری برای بار گذاری مصرف می کنند. از سوی دیگر، JPEG، یک فایل با فرمت فشرده است که کمی کیفیت تصویر را کاهش می دهد اما آن را در اندازه قابل توجهی کوچکتر می کند.

اگر به دنبال طراحی قالب وردپرس برای وب سایت فروشگاهی خود هستید می توانید از طریق صفحه ثبت سفارش طراحی قالب وردپرس درخواست خود را ثبت کنید.

پس چگونه ما بایدا تصمیم بگیریم که کدام فرمت تصویر را انتخاب کنیم؟

  • اگر عکس و یا تصویر ما رنگ های مختلف زیادی داشته باشد، پس باید از JPEG استفاده کنیم.
  • اگر تصویر ساده باشد و یا ما نیاز به یک تصویر شفاف داشته باشیم، باید از PNG استفاده کنیم.

بیشتر تصاویر قابل استفاده JPEG هستند.

در زیر نمودار مقایسه اندازه فایل و ابزار فشرده سازی مختلف آمده است که می توانیم برای در بالا استفاده شود.

راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس

راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس

همانطور که در جدول مشاهده می کنید، فرمت تصویر استفاده شده می تواند تفاوت زیادی در عملکرد وب سایت شما داشته باشد.

بهترین روش ها برای بهینه سازی کردن عملکرد وردپرس

پس از نصب یک پلاگین ذخیره و بهینه سازی تصاویر ، متوجه خواهید شد که سایت شما بارگذاری بسیار سریعی را آغاز خواهد کرد.

این نکات فنی نیستند، بنابراین شما هنگام اجرای آنها به کد نیازی ندارید . اما با استفاده از آنها از مشکلات معمولی جلوگیری خواهید کرد.

  • سایت خود را در حالت به روزرسانی نگه دارید
راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس

راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس

به عنوان یک پروژه منبع باز به خوبی حفظ شده، وردپرس اغلب به روز شده است.هر به روز رسانی نه تنها ویژگی های جدیدی را ارائه می کند، بلکه مسائل امنیتی و اشکالات را نیز برطرف می کند. همچنین، تم و افزونه های وردپرس شما ممکن است به طور منظم به روز رسانی شود.

به عنوان صاحب یک وب سایت، مسئولیت نگه داشتن سایت وردپرس، تم ها و پلاگین ها را به آخرین نسخه به روز شده را بر عهده داشته باشید.

انجام ندادن این کار ممکن است سایت شما را کند، غیر قابل اطمینان و شما را در معرض تهدیدات امنیتی قرار دهد.

  • گلچین کردن صفحه اصلی و آرشیو

Using excerpts

به طور پیش فرض، وردپرس محتوای کامل از هر مقاله را در صفحه اصلی و آرشیو خود نمایش می دهد. این به این معنی صفحه اصلی شما، دسته ها، برچسب ها و دیگر صفحات آرشیو آهسته تر لود می شوند. نقطه ضعف دیگر نشان دادن کامل مقالات در این صفحات، این است که کاربران احساس نمی کنند که نیاز به مراجعه به مقاله واقعی داشته باشند. این می تواند باعث کاهش بازدید از صفحه شما باشد و کاربران زمان زیادی را در سایت شما صرف کنند.

به منظور سرعت بخشیدن به زمان بار گذاری برای صفحات آرشیو، شما می توانید در سایت خود به جای محتوای کامل ، قسمت های برگزیده و مهم را گلچین کنید بعد آنها را نمایش دهید.

شما می توانید به قسمت Settings » Reading بروید و در For each article in a feed گزینه ی Summary را به جای Full Text انتخاب کنید.

راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس

راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس

  • تقسیم کردن نظرات در صفحات مختلف

Paginated comments

بار گذاری تمام نظرات مخاطبان می تواند سرعت وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد و آن را کاهش دهد. ورد پرس یک راه حلی را برای این موضوع قرار داده است و آن این است که به قسمت Settings » Discussion رفته و گزینه ی Break comments into pages را تیک بزنید.

Break comments into pages in WordPress

در مقاله بعدی در رابطه ی استفاده از شبکه تحویل محتوا و اپلود تصاویر در یوتوب جهت  افزایش سرعت وردپرس توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

733 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!