Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » معرفی انواع سیستم های مدیریت محتوا

معرفی انواع سیستم های مدیریت محتوا

معرفی انواع سیستم های مدیریت محتوا

معرفی انواع سیستم های مدیریت محتوا

معرفی انواع سیستم های مدیریت محتوا

امروز در خدمت شما هستیم با معرفی انواع سیستم های مدیریت محتوا همانطور که قبلا گفتیم برای داشتن یک وب سایت نیازمند دامنه و هاست می باشیم.

که در مقالات زیر می توانید آن هارا به صورت مفصل بررسی و مطالعه کنید.

انتخاب و ثبت دامنه برای داشتن وب سایت

انتخاب میزبانی وب مناسب برای وب سایت

در این مقاله می خواهیم به شما انواع سیستم های مدیریت محتوا معرفی کنیم و شمارا با امکانات آن ها آشنا سازیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای طراحی وب سایت خود داشته باشید.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

معرفی انواع سیستم های مدیریت محتوا

معرفی انواع سیستم های مدیریت محتوا

ابتدا به تعریفی از وب سایت ویکی پدیا می پردازیم سپس به زبان خودمان آن را توضیح می دهیم

سیستم مدیریت محتوای وب که با نام اختصاری WCMS شناخته می‌شود، یک سیستم نرم‌ افزاری است که ابزارهای از پیش آماده‌ای برای نوشتن مطالب، درج تصاویر و پیوندها و به‌طور کلی مدیریت یک یا چند وب‌سایت دارد و به کاربران اجازه می‌دهد حتی با دانشی اندک در زمینۀ زبان‌های برنامه‌نویسی وب یا زبان‌های نشانه‌گذاری، محتوای وب‌سایت خود را به سادگی ایجاد و مدیریت کنند.

در کل سیستم مدیریت محتوا نرم افزاری می باشد که شما می توانید از طریق آن وب سایت خود را طراحی و پیاده سازی کنید.اکثر آن ها با زبان PHP برنامه نویسی شده اند و دارای دیتابیس می باشند.کار با سیستم های مدیریت محتوا بسیار ساده تر از نرم افزار های دیگر طراحی سایت می باشد.

قبل از پیدایش این سیستم ها اکثر وب سایت ها به صورت استاتیک بودند و پایگاه داده ای نداشتند.برای تغییرات در وب سایت نیازمند دانش لازم و کافی کد نویسی بود همچنین برای تغییر یک قسمت باید تمامی قسمت ها تغییر پیدا می کردند به همین دلیل کار با استفاده از آن ها بسیار ساده تر شد.

سیستم‌های مدیریت محتوای معروف:

بعضی سیستم‌های مدیریت محتوای مشهور و پر کاربرد به شرح زیر هستند

  • wordpress محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا است، که به عنوان یک CMS وبلاگ‌نویسی شروع به کار کرد، اما بعداً به یک CMS بالغ تبدیل شد.
  • Joomla متداول‌ترین سیستم مدیریت محتوا برای ساختن سایت‌هایی با امکانات گسترده است که می‌تواند برای ایجاد و ویرایش آسان صفحات وب به کار رود، اما از WordPress پیچیده‌تر است.
  • Drupal سومین CMS پرکاربرد است که قبل از WordPress و Joomla ایجاد شده است. یادگیری و فهمیدن آن از دو CMS قبلی سخت‌تر، اما از آنها ایمن‌تر است. در سایت کاخ سفید هم از همین CMS استفاده می‌شود.

 

معرفی انواع سیستم های مدیریت محتوامعرفی انواع سیستم های مدیریت محتوا

پس از آشنایی مختصر با سیستم مدیریت محتوا به بررسی محبوب ترین آن ها می پردازیم.وردپرس در حال حاظر محبوبیت بیشتری نسبت به سیستم های مدیریت محتوای دیگر دارد.یکی از دلایل آن راحتی کار و سادگی وردپرس می باشد که کار با آن را به نسبت سیستم های دیگر راحت تر می باشد.

از طرفی دیگر بخش بهینه سازی و SEO هست که در سیستم مدیریت محتوا وردپرس و همچنین قالب وردپرس فاکتور های بهینه سازی در بین کد ها درنظر گرفته شده است.به همین دلیل وب سایت های وردپرسی طرفداران بیشتری نسبت به وب سایت های دیگر پیدا نموده اند.

جوملا و دروپال هم سیستم های مدیریت محتوای خوبی هستند ولی خب با توجه به برخی دلایل محبوبیت آن ها به نسبت وردپرس کمتر می باشد.ولی در برخی جاها کاربردی تر می باشند.ما به شما توصیه می کنیم متناسب با فعالیت خود سیستم مدیریت محتوا مدنظر را نصب و پیاده سازی کنید.

در آموزش بعدی آموزش نصب وردپرس برروی هاست خریداری شده گفته می شود.

1,677 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!