Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » کنترل فشرده سازی خودکار تصاویر وردپرس WordPress Image Compression

کنترل فشرده سازی خودکار تصاویر وردپرس WordPress Image Compression

همینطور که احتمالا نمیدانید! WordPress به طور خودکار تصاویری را که از طریق افزودن پرونده چند رسانه ای در ویرایشگر دیداری یا قرار دادن عکس شاخص برای نوشته ها، آپلود میکنید را بدون افت کیفیت فشرده و بهینه میکند تا سرعت بارگذاری صفحات وب بیشتر شود. میزان فشرده سازی عکسها در نسخه های قبل از ۴٫۵ وردپرس ۹۰ درصد بود اما از ورژن ۴٫۵ به بعد این میزان به ۸۲ درصد کاهش یافته تا کیفیت تصاویر در دستگاه هایی مانند موبایل و تبلت دچار افت محسوس نشود، البته میتوان میزان بهینه سازی تصاویر مطالب را به دلخواه کنترل کرد حتی امکان غیرفعال سازی این قابلیت نیز وجود دارد. اگر میخواهید کنترل فشرده سازی خودکار تصاویر وردپرس WordPress Image Compression را در دست بگیرید یا مانع آن شوید تا انتهای این آموزش وردپرس همراه روناک وب باشید.

کنترل فشرده سازی خودکار تصاویر وردپرس

کد فیلتر کنترل فشرده سازی خودکار تصاویر وردپرس

برای این منطور قطعه کد زیر را در ابتدای فایل فانکشن functions.php قالب وردپرس و یا در افزونه اختصاصی سایت وردپرسی کپی کنید، این کد فیلتر jpeg_quality وردپرس را فراخوانی کرده تا کیفیت فشرده سازی تصاویر را مطابق عدد تعیین شده افزایش یا کاهش دهد. در اینجا عدد ۱۰۰ نشانگر نهایت کیفیت تصاویر است درنتیجه هیچگونه فشرده سازی روی عکسها اعمال نمی شود لازم به ذکر است در کیفیت عکس بین ۸۰ تا ۱۰۰ تغییر قابل توجهی مشاهده نمیشود و بهتراست این گزینه بر روی ۷۵ تنظیم شود تا علاوه بر حفظ کیفیت تصاویر از نهایت فشرده سازی نیز بهره مند شویم.

add_filter('jpeg_quality', function($arg){return 100;});

پیش از این در آموزش کاهش حجم تصاویر وردپرس بدون افت کیفیت افزونه ای را معرفی کردیم که امکانات زیادی را جهت کار با تصاویر در اختیارتان قرار میدهد، میتوانید از آن نیز استفاده نمایید.

858 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!