Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » کد نمایش زیر منو دسته مادر برای دسته موضوعی ووکامرس و وردپرس

کد نمایش زیر منو دسته مادر برای دسته موضوعی ووکامرس و وردپرس

دسته بندی:

با استفاده از دسته بندی موضوعی می توان مطالب را ساماندهی کرد تا هم کاربران و بازدیدکنندگان بتوانند براحتی مطلب مورد نظرشان را پیدا کنند و هم موتورهای جستجوگر مانند گوگل بتوانند سریعتر به نوشته ها دسترسی پیدا کرده و در نتایج جستجو لیست کنند. در وردپرس با استفاده از بخش دسته ها می توان منو موضوعی به همراه بی نهایت زیردسته ایجاد کرد، زیرمنو ها نشان دهنده مرتبط بودن با دسته مادر یا زیرمجموعه هستند. گاهی اوقات در طراحی قالب وردپرس یا طراحی پوسته ووکامرس نیاز است زیردسته های دسته مادر را در بخشی از قالب نمایش دهیم برای این کار می توان از کد نمایش زیر منو دسته مادر برای دسته موضوعی ووکامرس و وردپرس که در این مطلب از روناک وب معرفی می شود استفاده کرد پس تا انتها همراه ما باشید.

کد نمایش زیر منو دسته مادر برای دسته موضوعی ووکامرس و وردپرس

کد نمایش زیر منو دسته مادر ووکامرس و وردپرس

تابع نمایش دسته بندی موضوعی وردپرس wp_list_categories نام دارد که پارامترهایی را دریافت کرده و متناسب با انها خروجی مورد نیاز را نمایش می دهید. برای ساخت و نمایش زیرمنو های یک دسته خاص می توان از کد زیر در محل مورد نظر از قالب استفاده کرد.
متغییر show_count دو مقدار ۰ عدم نمایش تعداد مطالب زیردسته ها و ۱ برای نمایش تعداد نوشته های هر زیرمنو کنار آن دریافت می کند.
متغییر use_desc_for_title برابر صفر قرار گرفته تا توضیحات مربوط به عنوان دسته مادر نمایش داده نشود.
متغییر child_of برای تعیین id دسته مادر که قصد نمایش زیردسته های آنرا داریم. (می توان شناسه زیردسته ای که خود دارای چند زیرمنو است را انتخاب کرد)

<ul><?php wp_list_categories('orderby=id&show_count=1&use_desc_for_title=0&child_of=8'); ?></ul>

همینطور که می دانید ووکامرس دارای دسته بندی محصولات به صورت مجزا از وردپرس می باشد به طوریکه اگر قصد ساماندهی محصولات فروشگاه را داریم دیگر نمی توانیم از دسته موضوعی پیش فرض وردپرس استفاده کنیم و باید فهرست موضوعات جداگانه از بخش محصولات > دسته بندی ها ساخت در نتیجه کد بالا و تابع wp list categories برای نمایش دسته بندی موضوعی ووکامرس کاربرد ندارد.
جهت ساخت و نمایش زیردسته های دسته مادر در ووکامرس از کوئری زیر در محل مورد نظر اط قالب ووکامرس استفاده می کنیم. با تغییر عدد id متغییر parent (در مثال زیر ۱۹ است) به شناسه دسته مورد نظر می توانید زیر منو دسته ووکامرس را نمایش دهید.

<ul>
<?php $wcatTerms = get_terms('product_cat', array('hide_empty' => 0,'orderby' => 'ASC','parent' => 19,)); 
foreach($wcatTerms as $wcatTerm): ?>
<li><a href="<?php echo get_term_link( $wcatTerm->slug, $wcatTerm->taxonomy ); ?>">
<?php echo $wcatTerm->name; ?></a></li>
<?php endforeach; ?></ul>
1,466 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!