Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » کلید ترکیبی صفحه کلید وردپرس و کد میانبر برای تایپ سریعتر نوشته

کلید ترکیبی صفحه کلید وردپرس و کد میانبر برای تایپ سریعتر نوشته

همینطور که می دانید در نرم افزارهایی مانند ورد از مجموعه آفیس می توان برای سرعت بخشیدن به نگارش متن از کلیدهای میانبر صفحه کلید استفاده کرد البته در اکثر نرم افزارهای موجود کلیدهای میانبر با کاربردهای متفاوت وجود دارند تا بتوان قابلیتهای نرم افزار را سریعتر فراخوانی کرد مثلا در تمام نرم افزارها از کلید ترکیبی Ctrl+s برای ذخیره سازی پروژه در حال ویرایش استفاده می شود جالب است بدانید در وردپرس نیز چنین قابلیتی در بخشهای مختلف وجود دارد که می توان از کلید ترکیبی صفحه کلید وردپرس و کد میانبر برای تایپ سریعتر نوشته و انتشار آن استفاده کرد. در این آموزش وردپرس از روناک وب چندین کد میانبر و کلید ترکیبی صفحه کلید برای استفاده در بخش افزودن نوشته جدید و ویرایشگر دیداری یا متنی معرفی می شود پس تا پایان همراه ما باشید.

کلید ترکیبی صفحه کلید وردپرس و کد میانبر برای تایپ سریعتر نوشته

کلید ترکیبی صفحه کلید وردپرس

یکی از پرکاربردترین بخشهای هر سیستم مدیریت محتوایی قسمت نوشتن و انتشار مطلب آن می باشد به همین دلیل بیشتر استفاده از کدمیانبر و کلیدهای ترکیبی در این بخش است. کلید ترکیبی صفحه کلید وردپرس که در بخش افزودن نوشته جدید می توانید برای سرعت بخشیدن به تایپ متون از آنها استفاده کنید عبارتند از :

Ctrl + b = توپر یا بولد کردن نوشته
Ctrl + i = کج کردن متن یا ایتالیک
Ctrl + c = کپی گرفتن از متنهای انتخاب شده
Ctrl + u = خط دار کردن
Ctrl + v = چسباندن یا پیست کردن متن، عکس و …
Ctrl + x = بریدن و برداشتن کدها
Ctrl + a = انتخاب همه
Ctrl + f = پیدا کردن کلمه مورد نظر در نوشته
Ctrl + z = برگشتن undo از فعالیتی که انجام داده اید
Ctrl + y = اگر از undo استفاده کردید اما از کار خود پشیمان شدید می توان با انتخاب میانبر Redo کنید.
Alt + Shift + [عدد] = درج تگ heading دلخواه که با انتخاب عددی از ۱ تا ۶ می توان h1، h2 و … را ایجاد کرد.
Alt + Shift + l = چپ چین کردن
Alt + Shift + r = راست چین کردن
Alt + Shift + j = جاستیفای یا تراز کردن
Alt + Shift + c = وسط چین کردن
Alt + Shift + d = خط زدن نوشته
Alt + Shift + u = لیست غیر ترتیبی
Alt + Shift + a = درج لینک
Alt + Shift + o = لیست عددی
Alt + Shift + s = حذف لینک
Alt + Shift + q = نقل قول
Alt + Shift + m = درج تصویر
Alt + Shift + w = حالت نوشتاری فول اسکرین تمام صفحه یا در اصطلاح بدون مزاحم
Alt + Shift + t = درج تگ ادامه مطلب
Alt + Shift + p = درج تگ صفحه بعدی
Alt + Shift + h = راهنمای ویرایشگر دیداری

کدهای میانبر وردپرس برای افزودن موسیقی و فیلم آنلاین در نوشته

وردپرس به صورت پیش فرض دارای چند کد کوتاه برای استفاده در نوشته ها می باشد که پرکاربرترین آنها شورت کد مربوط به پخش آنلاین موسیقی و صدا با کد audio به همراه کد کوتاه نمایش آنلاین فیلم و ویدئو با کد video است که باید عبارت انگلیسی را بین علامتهای [] قرار داد. یکی از قابلیتهای جالب وردپرس تشخیص کد میانبر می باشد یعنی بعد از قرار دادن کد میانبر می توان آنرا ویرایش کرد و لینک مربوط به فایل صوتی یا تصویری را به همراه قابلیتهای اضافه مانند: پخش خودکار یا نمایش کلیدهای کنترلی، تعیین تصویر ابتدایی برای ویدیو، انتخاب فرمت فایل صدا و فیلم و … را تعیین کرد.کدهای میانبر دیگری برای نمایش گالری تصاویر، ایجاد لیست پخش موسیقی و … نیز وجود دارند توضیحات بیشتر را در صفحه کدهای میانبر وردپرس بخوانید. برای استفاده از این شورت کدها می توانید مانند نمونه های زیر عمل کنید.

کد میانبر وردپرس برای افزودن موسیقی و فیلم آنلاین

قبلا در مطلبی از روناک وب افزونه کد میانبر وردپرس را معرفی کردیم که دارای چندین شورت کد کاربردی برای استفاده در بخشهای مختلف وردپرس می باشد.

1,309 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!