Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » آموزش آپدیت دستی وردپرس و افزونه های نصب شده + فیلم آموزشی

آموزش آپدیت دستی وردپرس و افزونه های نصب شده + فیلم آموزشی

همینطور که می دانید با مرور زمان و پس از شناسایی و گزارش ضعفهای سیستمی و امنیتی توسط کاربران وردپرس آپدیتهایی منتشر می کند تا راه حلی برای جبران نقاط ضعف گذشته باشد. چندین راه برای به روز رسانی نسخه فعلی وجود دارد ساده ترین روش استفاده از بخش مدیریت یا پیشخوان و مراجعه به برگه بروزرسانی ها می باشد اما در برخی مواقع به دلایل مختلف امکان به روز رسانی از طریق پیشخوان وجود ندارد در این حالت می توان از آپدیت دستی وردپرس استفاده کرد حتی گاهی نیاز می شود به نسخه های قبلی بازگردیم یا در اصطلاح downgrade دانگرید کنیم. در این مطلب از روناک وب فیلم فارسی آموزش آپدیت دستی وردپرس و افزونه های نصب شده را آماده کرده ایم تا بتوانید براحتی عمل آپگرید و دانگرید را انجام دهید.

آموزش آپدیت دستی وردپرس و افزونه های نصب شده

آموزش آپدیت دستی وردپرس و پلاگینهای آن

برخی مواقع ممکن است پس از بروز رسانی هسته وردپرس به نسخه جدید با مشکلاتی در بخشهای مختلف روبرو شویم در این هنگام معمولا با ایجاد تاپیکی در انجمن های پشتیبانی وردپرس به دنبال راه حل می گردیم، اکثر کاربران آپدیت دستی وردپرس به نسخه فعلی یا بازگردانی نسخه قبلی تا رفع مشکل از سمت تیم اصلی وردپرس را پیشنهاد می دهند، اگر به تازگی کار با وردپرس را شروع کرده اید پیشنهاد می کنیم در بروز رسانی دستی دقت کافی را داشته باشید زیرا ممکن است سایت تان آسیبهای جبران ناپذیری ببیند.

چند قدم تا به روز رسانی دستی وردپرس

در قدم اول ابتدا از طریق پنل مدیریت هاست ( دایرکت ادمین یا سی پنل ) پشتیبان یا بکاپی کامل تهیه کنید. دقت کنید که از دیتابیس و تمام فایلهای موجود در پوشه public_html فضای هاست تان پشتیبان تهیه شود تا در صوت بروز خطا امکان بازگردانی وب سایت و فایلهای آپلود شده وجود داشته باشد. در قدم دوم وارد بخش مدیریت افزونه ها از طریق پیشخوان وردپرس شوید و تمام پلاگینهای موجود را غیرفعال کنید.
قدم سوم: در این مرحله می توانید علاوه بر آپدیت به نسخه جدید امکان بازگشت به ورژن قدیمی تر را نیز فراهم کنید. اگر قصد به روز رسانی دارید آخرین نسخه وردپرس را از سایت پشتیبان فارسی وردپرس دانلود کنید اما اگر می خواهید به نسخه قبلی بازگردید ورژن مورد نظر را انتخاب و دانلود کنید سپس فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید.
قدم چهارم: به جز فایل های حیاتی و مهم سایت که عبارتند از: فایل تنظیمات اصلی wp-config.php که اطلاعات اتصال به پایگاه داده و برخی تنظیمات ضروری را نگهداری می کند و .htaccess که نحوه ادرس دهی یا پیوند یکتا از مهم ترین تنظیمات موجود در آن است و پوشه همه کاره wp-contect تمامی فایل و پوشه های وردپرس را حذف کنید سپس فایلهای پاک شده را با نسخه ای که دانلود کرده اید جایگزین کنید، پیشنهاد می کنیم از طریق نرم افزارهای ftp پوشه و فایلها را بر روی هاست آپلود کنید. سپس پوشه زبان یا ترجمه languages واقع در پوشه ی wp-content را نیز آپلود کنید تا ترجمه سایت نیز به روز شود.
قدم پنجم: وارد ادرس http://yoursite.ir/wp-admin/upgrade.php شوید و پیامی که نمایش داده می شود را تایید کنید تا به روز رسانی انجام شود و در نهایت با ورود به داشبورد افزونه ها را مجددا فعال کنید.

به روز رسانی دستی افزونه وردپرس

نحوه آپدیت دستی افزونه ها نیز شبیه به مراحل بالاست با این تفاوت که کار ساده تری در پیش دارید. اگر افزونه از یک فایل تنها تشکیل شده بود تنها کافیست افزونه را غیرفعال کنید سپس نسخه جدید را از سایت wordpress.org دانلود کرده و جایگزین نسخه قبلی کنید و آنرا فعال کنید، اما اگر از چند فایل تشکیل شده بود ابتدا پلاگین را غیرفعال کنید سپس تنها فایلهایی که بروز شده اند را جایگزین نسخه قبلی کنید.
اگر وردپرس تان مشکلی ندارید نیازی به آپدیت دستی افزونه ها نیست.

فیلم آموزش آپدیت دستی وردپرس

برای درک بهتر موضوع پیشنهاد می کنیم فیلم آموزشی زیر را مشاهده نمایید.

 

3,141 بازدید یک نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!
  1. قالیشویی می گه:
    ۰۸:۰۳ Notice: Undefined variable: comment_ID in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 175 مورخه ۰۲ مهر ۹۷

    ممنون از شما دوست عزیز با ی آپدیت ساده تو سایتم تداخل ایجاد شد

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!