Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » مراحل عمومی طراحی قالب وردپرس یا رابط کاربری سایت

مراحل عمومی طراحی قالب وردپرس یا رابط کاربری سایت

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه اندازی وب سایت تان استفاده کرده اید می توانید با انتخاب پوسته ای زیبا و مناسب میزان بازدهی و رضایت بازدیدکنندگان یا مشتریان را افزایش دهید معمولا وب سایتهایی که با هدف رسیدن به رتبه های برتر و پیشی گرفتن از رقبا فعالیت می کنند در همان ابتدای راه با طراحی قالب وردپرس استاندارد یا در اصطلاح سئو شده و با تولید محتوای قوی برای رسیدن به ورودی و رتبه های بالا در گوگل و سایر موتورهای جستجو فعالیت خود را شروع می کنند. مراحل عمومی طراحی قالب وردپرس یا رابط کاربری سایت در تمام پوسته ها یکسان می باشد در این مطلب از روناک وب قصد معرفی این مراحل را داریم پس با همراه باشید.

مراحل عمومی طراحی قالب وردپرس یا رابط کاربری سایت

مراحل عمومی طراحی قالب وردپرس استاندارد

مراحلی که در این مقاله معرفی می شوند توسط بیشتر طراحان سایت مورد استفاده قرار می گیرند تا روند انجام پروژه با کمترین مشکل پیش برود اگر طراح قالب وردپرس یا سایت تان طبق مراحل مطرح شده عمل نکرده است دلیل بر ضعف آن نیست چون ممکن است برخی گروه ها روش خودشان را داشته باشند و از آن پیروی کنند.

بدست آوردن اطلاعات از امکانات و جزئیات گرافیکی رابط کاربری

اولین مرحله اطلاع از خوسته های کارفرما یا سفارش دهنده می باشد که مهم ترین مرحله برای شروع کار طراحی نیز هست، تا می توانید اطلاعات و جزئیاتی که نیاز دارید را دریافت کنید به عنوان مثال از سبک طراحی سوال کنید، رنگبندی و ساختار مورد نظر، آیا طرح در سبک فلت نیاز دارد یا کلاسیک، گرافیک قالب بیشتر اهمیت دارد یا کدنویسی و سئو بالای آن و … پیشنهاد می شود چند سایت که از نظر ساختار و رنگبندی مورد پسندشان است را معرفی کنند تا با سلیقه و خواسته هایشان بیشتر آشنا شوید.

ترسیم Wireframe طرح اولیه رابط کاربری پوسته وردپرس

در مرحله بعد به ترسیم Wireframe می پردازیم Wireframe طرح کلی از ساختار و چینش بخشهای مختلف پوسته در کنار یکدیگر را ارائه می دهد تا بتوان طرح گرافیکی را دقیقا مطابق خواسته کارفرما طراحی کرد. وایرفریم طرح کلی رابط کاربری سایت می باشد که توسط نرم افزارهایی مثل paint ویندوز و یا به وسیله قلم و کاغذ می توان آنرا ترسیم کرد. این طرح را هم خود کارفرما می تواند ایجاد و برای گروه طراحی ارسال کند و هم طراح می تواند با استفاده از اطلاعات دریافتی به طراحی آن بپردازد اما پیشنهاد می شود کارفرما Wireframe را طراحی و ارسال کند تا مشکلی از بابت عدم رعایت چینش اجزاء بوجود نیاید.

تبدیل Wireframe به طرح گرافیکی اصلی

پس از ایجاد وایرفریم از مراحل عمومی طراحی قالب وردپرس و تایید آن توسط مشتری به مرحله طراحی رابط کاربری گرافیکی اصلی توسط گرافیست وب می رسیم در این مرحله گرافیست طرح نهایی را عموما در نرم افزار فتوشاپ با جزئیات کامل طراحی میکند به دلیل استفاده از فتوشاپ خروجی فایل با فرمت psd خواهد بود. اصطلاح تبدیل psd به قالب وردپرس یا کدنویسی psd قالب سایت نیز از همین مرحله گرفته شده است. طرح گرافیکی تولید شده در این مرحله بعد از تبدیل و کدنویسی Html و Css دقیقا به قالب وردپرس تبدیل می شود در واقع قالب وردپرس نهایی دقیقا شبیه به طرح psd می باشد. پیشنهاد می شود برای جلوگیری از دوباره کاری در تمام مراحل کار با کارفرما در ارتباط باشید تا در صورت نیاز تغییرات در مراحل ابتدایی کار انجام شوند.

تبدیل psd به قالب وردپرس

آخرین مرحله از مراحل عمومی طراحی قالب وردپرس تبدیل رابط کاربری تنظیم شده توسط گرافیست به کدهای html و css و در نهایت تبدیل به قالب وردپرس می باشد. در سئو و بهینه سازی سایت مهم ترین مرحله کدنویسی قالب وردپرس می باشد که باید نکات استاندارد سئو در آن رعایت شود تا پوسته نهایی علاوه بر استاندارد بودن کدنویسی معتبر یا در اصطلاح ولید valid در w3c نیز داشته باشد. استفاده صحیح از برچسبهای html5 ، به کار بردن متاتگ ها به صورت اصولی و بهینه، رعایت قواعد استفاده از تگهای هدینگ h در بخشهای مختلف پوسته، طراحی واکنش گرا برای سازگاری پوسته با موبایل و تبلت، کدنویسی بهینه برای افزایش سرعت بارگذاری سایت، بکار بردن پنل تنظیمات و امکانات وردپرس مانند ابزارک و فهرست دلخواه و … از نکاتی هستند که در این مرحله باید رعایت شوند.

در این مطلب مراحل عمومی طراحی قالب وردپرس یا رابط کاربری سایت که تقریبا تمام طراحان آنها را رعایت می کنند معرفی شد. اگر نیاز به طراحی پوسته وردپرس استاندارد و زیبا دارید با گروه روناک وب تماس بگیرید.

1,466 بازدید ۲ نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!
  1. افشین می گه:
    ۱۱:۳۵ Notice: Undefined variable: comment_ID in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 175 مورخه ۳۰ آذر ۹۴

    سلام.داداش اگه امکانش هست آموزش ساخت یه قالب ساده وبلاگی رو بذار

    • روناک وب می گه:
      ۱۱:۵۹ Notice: Undefined variable: comment_ID in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 175 مورخه ۳۰ آذر ۹۴

      سلام
      بزودی آموزش طراحی قالب وردپرس حرفه ای در سایت قرار میگیره …

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!