Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » کد افزودن ابزارک به قالب وردپرس – ویجت پوسته وردپرس

کد افزودن ابزارک به قالب وردپرس – ویجت پوسته وردپرس

وردپرس با دارا بودن ابزارهای مدیریتی فراوان قابلیت طراحی قالب وردپرس با امکان ویرایش و تنظیم از طریق داشبورد یا پیشخوان وردپرس را فراهم می کند یکی از این ابزارها ابزارک یا ویجت widget می باشد که اگر در پوسته وردپرس تان فعال باشد می توانید با کشیدن و رها کردن ابزارکهای موجود در بخش نمایش و سپس ابزارکها امکاناتی مانند نمایش آخرین دیدگاه های ارسالی کاربران، جدیدترین مطالب، مطالب محبوب، برگه ها و دسته بندی های وردپرس، تقویم شمسی و بایگانی نوشته ها و … را در قالب وردپرس جایگذاری کنید در این مطلب از روناک وب قصد معرفی توابع و کد افزودن ابزارک به قالب وردپرس را داریم پس تا پایان همراه ما باشید.

کد افزودن ابزارک به قالب وردپرس - ویجت پوسته وردپرس

آموزش و کد افزودن ابزارک به قالب وردپرس

توسط ابزارکها در وردپرس می توان پوسته ای با امکان شخصی سازی زیاد ایجاد کرد تا مدیر سایت بتواند اجزاء مورد نمایش در قالب را تغییر دهد از مزایای استفاده از ابزارک می توان به امکان تعریف چندین مکان برای نمایش ابزارک در قالب وردپرس اشاره کرد به عنوان مثال می توان در ستونهای کناری سایت ، هدر و سر صفحه، پانوشت یا فوتر قالب وردپرس و یا در هر محلی که بخواهید محلی برای نمایش ابزارک تعریف کنید که امکان انتخاب ابزارکهای متفاوت را داشته باشد البته در این روش برای هر ابزارک موجود در بخش ابزارکهای وردپرس باید کدهای شیوه نامه css جدا نوشته شود تا در پوسته به درستی نمایش داده شود و تاثیر منفی بر روی ظاهر سایت ایجاد نکند.
برای افزودن قابلیت پشتیبانی از ابزارک کدهای زیر را در فایل فانکشن functions.php پوسته وردپرس کپی کنید البته قبل از هرگونه ویرایش بهتر است فایل پشتیبان از آن تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل جایگزین کنید.

<?php
if ( function_exists('register_sidebar') )
register_sidebar(array(
'name' => 'Left Widgets',
'description' => 'description for this widgets location',
'id' => 'sidebar-left',
'before_widget' => '<aside class="rezakianoosh-ronakweb %2$s">',
'after_widget' => '</aside>',
'before_title' => '<h4>',
'after_title' => '</h4>',
));
register_sidebar(array(
'name' => 'Right Widgets',
'description' => 'description for this widgets location',
'id' => 'sidebar-right',
'before_widget' => '<aside class="rezakianoosh-ronakweb %2$s">',
'after_widget' => '</aside>',
'before_title' => '<h4>',
'after_title' => '</h4>',
));
?>

در کد افزودن ابزارک به قالب وردپرس بالا دو محل برای نمایش ویجتها در پوسته معرفی شده است. با استفاده از تغییر متون اختصاص داده شده برای متغییر name می توانید نام ابزارک را تعیین کنید با تغییر متن description می توانید توضیحاتی درباره نحوه نمایش ابزارک و یا ابزارکهای مناسب برای این بخش را بنویسید، مهم ترین بخش در افزودن قابلیت پشتیبانی از ابزارک به قالب وردپرس انتخاب id مناسب برای هر ابزارک می باشد زیرا شناسه یا ای دی تعیین کننده ابزارکهای متفاوت می باشد در مثال بالا دو id برای دو ابزارک ایجاد شده تعریف شده که می توانید با تغییر ای دی ها چندین ابزارک دیگر اضافه کنید. می توان با تنظیم before_widget و after_widget ابزارک را داخل div یا تگ استاندارد aside در html5 قرار داد و با اختصاص کلاس شیوه نامه یا استایل دلخواه را نوشت، عبارت %۲$s توسط وردپرس بکارگیری شده و با توجه به ابزارک مورد استفاده کلاسی متفاوت را نمایش می دهد به عنوان مثال برای بایگانی شمسی کلاس widget_ztjalali_archive را ایجاد می کند که میتواند برای آن css اختصاصی بنویسید. گزینه های before_title و after_title برای افزودن تگهای دلخواه به عنوان ابزارک می باشد از نظر سئو و بهینه سازی سایت و وردپرس بهتر است عنوان ابزارکها در تگ هدینگ h4 قرار بگیرند. تا اینجای کار توانستیم ابزارکها را به وردپرس بشناسانیم اکنون برای نمایش آنها از کدهای زیر در محل مورد نظر استفاده می کنیم.

<?php
// sho widget by sidebar-left ID
 if ( !function_exists('dynamic_sidebar') || !dynamic_sidebar('sidebar left') ) : endif;
 
// sho widget by sidebar-right ID
if ( !function_exists('dynamic_sidebar') || !dynamic_sidebar('sidebar right') ) : endif;
?>

آموزش به پایان رسید و توانستیم امکان پشتیبانی از ویجتها در وردپرس را با استفاده از کد افزودن ابزارک به قالب وردپرس ایجاد کنیم اگر به توضیحات بیشتری نیاز دارید صفحه ابزارکها در وردپرس به آدرس WordPress Widgets را مطالعه نمایید.

1,701 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!