Notice: wp_deregister_script was called incorrectly. اسکریپت‌ها و شیوه‌نامه‌ها نباید پیش از wp_enqueue_scripts، admin_enqueue_scripts و login_enqueue_scripts ثبت یا فراخوانی شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3 افزوده شده است.) in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 3190 » طراحی قالب وردپرس با کد یا افزونه وردپرس ؟

طراحی قالب وردپرس با کد یا افزونه وردپرس ؟

اگر برای سفارش طراحی قالب اختصاصی وردپرس به شرکت یا افراد طراح سایت مراجعه کرده باشید عموما الاوه بر امکانات معمول قالبهای وردپرس بر روی این امر که از افزونه کمتری در قالب وردپرس طراحی شده استفاده خواهد شد و بیشتر بخشها توسط کد و توابع وردپرس راه اندازی خواهند شد تاکید دارند اما آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که طراحی قالب وردپرس با کد یا افزونه وردپرس می تواند چه مزایا و معایبی داشته باشد؟ و یا به طور کلی استفاده از افزونه در وردپرس چه مشکلی ایجاد می کند که عامه وردپرس کاران قصد استفاده از افزونه کمتری را در سایت شان دارند؟ در این مطلب از روناک وب قصد معرفی مزایا و معایب استفاده از کد یا افزونه در طراحی قالب وردپرس استاندارد و بهینه را داریم پس همراه ما باشید.

طراحی قالب وردپرس با کد یا افزونه وردپرس

مزایا و معایب طراحی قالب وردپرس با کد یا افزونه وردپرس

از مزایای استفاده از افزونه در طراحی قالب وردپرس می توان به سادگی ایجاد بخش مورد نظر ، کاهش زمان تحویل پروژه ، امکانات مدیریتی و دسترسی به تنظیمات بیشتر برای مدیران سایت ، ایجاد قابلیتهای بیشتر نسبت به استفاده از کد و … را نام برد اما اکثر طراحان قالب وردپرس به دلیل اینکه ممکن است افزونه مورد استفاده در قالب دچار مشکل شود و یا از نظر سئو و بهینه بودن سرعت بارگذاری برای قالب مشکل ایجاد کند از افزونه استفاده نمی کنند و تا جای ممکن از کد و توابع وردپرس برای راه اندازی قابلیت مورد نظر بهره می برند به طور کلی استفاده از افزونه برای راه اندازی بخشهای مختلف قالب در صورت عدم وجود تابع و یا روشی که بتوان بخش مورد نظر را راه اندازی کرد مشکلی در قالب وردپرس بوجود نمی آورد و یا اگر مدیر سایت نیاز به امکانات مدیریتی بیشتری داشته باشد و بتواند از طریق پیشخوان وردپرس اجزای مختلف پوسته را تغییر دهد بهتر است از افزونه به جای کد استفاده کنیم تا در آینده درخواستهای پشتیبانی کمتری داشته باشیم.
اگر بخواهیم معایب استفاده از افزونه در طراحی قالب وردپرس را نام ببریم باید گفت اکثر افزونه های وردپرس دارای شیوه نامه style.css و فایلهای جاوا اختصاصی خودشان هستند که پس از فعال سازی به قالب وردپرس اضافه می شوند این فایلها باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت و احتمال ایجاد تداخل جی کوئری بین افزونه ها در صورت عدم فراخوانی صحیح کتابخانه جی کوئری توسط طراح می شود همچنین استفاده بیش از حد از افزونه باعث فشار بر روی سرور پایگاه داده به دلیل اجرای کوئری های مرتبط با دیتابیس و در نهایت باعث افزایش مصرف cpu و حافظه رم از میزان مجاز اختصاص داده شده به وردپرس می شود.

در نهایت به خود شما بستگی دارد که بخواهید در طراحی قالب وردپرس با کد یا افزونه قابلیتهای مورد نظرتان را ایجاد کنید، پیشنهاد ما این است که تا جای ممکن از کد به جای افزونه وردپرس استفاده کنید.

1,567 بازدید بدون نظر
خیلی خوشم اومد.
به نظر من !!!

کد امنیتی: *

Notice: Undefined index: comment_notes_after in /home/ronakweb/domains/ronakweb.com/public_html/wp-content/themes/ronakweb2/functions.php on line 249

با عضوت در خبرنامه ایمیلی جدیدترین مطالب و فیلم های آموزشی را در ایمیل تان دریافت کنید. اعضاء خبرنامه و صفحات اجتماعی روناک وب از امکانات ویژه ای برخوردار خواهند شد !!!